Honda CR-V e:HEV: globális népautó a magyar utakra tervezve

Tavaly év végén érkezett a Honda nemzetközi piacokon legkeresettebb modellje, a CR-V közepes/nagy SUV legújabb változata átdolgozott hajtásláncokkal, valamint jelentősen kibővített vezetéstámogató- és biztonsági felszereltséggel. A típus történetében először érhető el plug-in hibrid hajtáslánccal is, de tesztalanyunk egy négykerékmeghajtású öntöltő hibrid modell volt.

A Honda CR-V legújabb generációja tavaly év végén érkezett meg az európai piacra, ezzel a legfőbb versenytárs, a Toyota RAV4 után valamivel mutatta be a modell legfrissebb verzióját. A legendás japán SUV triumvirátusnak - a közelmúltban nálunk járt Nissan X-Traillel együtt - már minden tagja friss, ropogós hajtásláncokkal, vezetéstámogató rendszerekkel és vonzó fedélzeti digitális megoldásokkal várja a vásárlókat. A kérdés inkább az, hogy hol élnek azok a vásárlók, akik már nagyon várták az új modellt? A válasz: Amerikában leginkább, bár a típus a Honda kétségkívül legsikeresebb globális modellje, ami az egész világon nagyon keresett, mégis a tengerentúli igények kielégítése kapott meghatározó szerepet.

Az autó 4706 mm hosszú, 1866 mm széles és 1684 mm magas, az előző generációhoz képest 10 mm-t hízott széltében és 80 mm-t nőtt hosszában, de a tengelytáv is 40 mm-el nagyobb. Ennek (is) köszönhetően a helykínálatra nem lehet panasz sem elől, sem hátul, de a csomagtartó 587 literje is a legtöbb igényt kielégíti.

Az autó formája – bár ez igen szubjektív – elegáns, mégis határozott és konzekvensen képviseli a már megszokott Honda formanyelvet, a hátsó lámpák pedig még hordoznak valamit a korai generációk hosszúkás, magas kialakításából.

A típust annak ellenére, hogy tősgyökeres japán tervezés, Japánban nem gyártják, sőt Európában sem. A legnagyobb kapacitással rendelkező kanadai és USA-ban található gyárak látják el a világpiacokat, Kínában pedig a Dongfenggel közösen gyártanak, főként a helyi piac kiszolgálására.

Az autóban lévő öntöltő hibrid rendszerben egy közel 150 lóerős 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű, Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor és két villanymotor dolgozik, természetesen egy automataváltóval kombinálva. Az összteljesítmény és nyomaték így 184 lóerő és 335 Nm, amivel az összkerékhajtású verzió 9,5 mp alatt gyorsul 100-ra.

Az autóba bekerült a Honda Sensing 360 rendszer, amely kamerák és radarok armadájával 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. Olyan vezetéstámogató és balesetmegelőzést segítő rendszerek működnek a keze alatt, mint a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, táblafelismerő, sebességrögzítő, természetesen adaptív tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, ütközés erejét mérsékelő fékrendszer, torlódássegítő, amivel gyakorlatilag magától araszol az autó a dugóban.

A tesztautó e:HEV rendszerrel és összkerékhajtással, az egyedüliként elérhető Advance felszereltségi szinten 21 770 000 Ft-ról indul, a prémium metálfényezés pedig plusz 360 000 Ft. Egy 2 millió forintos akcióval viszont épp be lehet szorítani 20 millió forint alá. Nagy nyugalmat adhat az újdonsült tulajdonosnak, hogy az alapjáraton 3 év vagy 100 ezer km. garancia a Honda Premium Quality csomaggal további 5 évvel vagy 150 ezer kilométerrel bővíthető.

A két legfontosabb versenytársa egyértelműen a Toyota RAV4 2.5 Hybrid, amely a legmagasabb felszereltségben négykerékmeghajtással most valamivel kevesebb, mint 20 millió forintba kerül. A Nissan X-Trail e-Power öntöltő hibrid, összkerékhajtással, 4 millió forint kedvezménnyel most szintén valamivel 20 millió forint alatt érhető el.