A Fidesz Facebook-hirdetéseinek költségei az egekbe szöktek

A választási kampányok finisében a Fidesz Facebook-hirdetéseire egyetlen nap alatt több mint 62 millió forintot költöttek. Az Ad Library nyilvános felületén közzétett adatok szerint, június 1-jén, a Békemenet napján a Fidesz üzeneteinek terjesztésére a szokásos napi 6 millió forintos átlag több mint tízszeresét, pontosan 62 245 857 forintot fordítottak.

A Fidesz Facebook-oldalán megjelent posztok hirdetéseire a legtöbbet, 19,8 millió forintot költötték, ami 184 hirdetés között oszlott meg. Ezen felül a Fidesz által szponzorált további oldalakon 23 millió forint értékben jelentek meg hirdetések. A Megafon 13 millió forintnyi, míg a Mediaworks médiabirodalom tagjai további 20 millió forint értékű hirdetést adtak hozzá a költésekhez. A maradék összeget a közszolgálati hirado.hu, az Alapjogokért Központ és névtelen lejárató oldalak tették ki.

A Mediaworks kiadványai közül az Origo 3 millió forintot, a Magyar Nemzet 4,3 millió forintot, a Mandiner 2,3 millió forintot, a Metropol 2 millió forintot, a Bors 1,6 millió forintot, míg a Ripost szintén 3 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre ezen a napon. Habár a Mediaworks nem teszi közzé részletes pénzügyi beszámolóit lapjainak bevételeiről és kiadásairól, feltételezhető, hogy ezek a kiadványok a kampány időszakában olyan mértékben költöttek hirdetésekre, amely összehasonlítható a szerkesztőségeik fenntartási költségeivel.