Újabb útszakasz átadása javítja a közlekedést Budapest nyugati elővárosában

A Pátyot az M1-es autópályával összekötő út második, 1,4 kilométeres szakaszának átadásával javult a közlekedés Budapest nyugati elővárosában. A Magyar Építők szerint a beruházásnak köszönhetően könnyebben elérhetővé válik Páty központja és iparterülete, valamint tehermentesülnek a városközpont útjai.

A projekt során egy új, 1,4 kilométer hosszú, 2x1 sávos út épült meg, és két új körforgalmú csomópontot is kialakítottak. Emellett a Rákóczi utca kopórétegének cseréje is megtörtént, továbbá egy 775 méter hosszú zajárnyékoló fal építése is része volt a fejlesztésnek.

A két ütemben megvalósult, összesen 2,3 kilométer hosszú útszakasz révén nem csak Páty vált könnyebben elérhetővé, hanem Biatorbágy is mentesült az áthaladó forgalomtól. A fejlesztés a hazai forrásokból, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósult meg, a Mészáros és Mészáros Zrt. kivitelezésében. A teljes beruházás költsége mintegy nettó 4,4 milliárd forintot tett ki, melyből a most befejezett második ütem költsége mintegy nettó 2 milliárd forint volt.

A közlekedési fejlesztések nem állnak meg a főváros környékén; a közelmúltban aláírt szerződés értelmében hamarosan megkezdődik az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti, közel 60 kilométeres szakaszának tervezése. Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítésekért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az új szakasz tehermentesíti majd az M0-ás autóutat és közvetlen kapcsolatot teremt a Duna-Tisza köze és a Dunántúl térségei között. A beruházás hosszú távon a Balkán és Nyugat-Európa közötti tranzitforgalom gyors és biztonságos levezetését is elősegítheti.