Kötelező reklámokat tesztel az Instagram

Az Instagram átugorhatatlan hirdetéseket tesztel, amelyekkel a hirdetőknek kíván kedvezni, de a felhasználók nem fogadták jól a változást. A Meta, az alkalmazás anyavállalata szerint mindig új termékekkel és hirdetési megoldásokkal kísérleteznek, hogy megfeleljenek a változó fogyasztói és üzleti igényeknek.

A BBC szerint az Instagram egy új funkciót, a "reklámszünetet" próbálja ki, amely során a felhasználóknak meg kell nézniük a hirdetéseket, mielőtt folytathatnák a böngészést. A hirdetések alatt egy időzítő számol vissza, és csak a lejárta után folytatódhat a normál használat.

A Meta megerősítette a BBC-nek, hogy a kísérlet folyamatban van, és amennyiben a teszt sikeres, további frissítéseket hajtanak végre.

A felhasználók azonban nem lelkesednek a változásért. Egy Threads felhasználó "őrültségnek" nevezte a lépést, míg mások a platform bojkottálását helyezték kilátásba. Az X (korábban: Twitter) egyik felhasználója szerint egyszerűen nem fognak görgetni.

A YouTube is hasonlóan ismert a nem átugorható hirdetéseiről, amelyeket azoknak jelenítenek meg, akik nem fizetnek a reklámmentes prémium szolgáltatásért. A Google, a YouTube anyavállalata is igyekszik visszaszorítani a reklámblokkolókat.

Egy TikTok által közzétett tanulmány szerint a felhasználók reklámokra kényszerítése kisebb elkötelezettséghez vezethet. A megkérdezettek több mint 70 százaléka úgy vélekedett, hogy nagyobb valószínűséggel kötődne a hirdetési élményhez, ha lehetőség lenne azok kihagyására.