Tombol a német ingatlanválság, beavatkozásra készül az Európai Központi Bank

Az Európai Központi Bank hamarosan kötelezni fogja egyes német bankokat, hogy magasabb céltartalékokat képezzenek az ingatlanhitelek bedőlése ellen - jelentette a Bloomberg News. A német kereskedelmi ingatlanok piacán fizetésképtelenségi eljárások, leállt építkezések és befagyott ingatlanügyletek jelzik a válság súlyosságát.

A legfőbb felügyeleti hatóság a következő hónapokban fogja közölni a követeléseit a bankokkal, és a jelentés szerint a céltartalékok növekedése valószínűleg hatással lesz az idei nyereségességre. Az EKB a kereskedelmi ingatlanhitelekben nagymértékben érdekelt bankokra, mint például a Deutsche Pfandbriefbank és néhány regionális hitelintézet (Landesbanken), összpontosít.

Egyelőre nem egyértelmű, hogy mely bankok szembesülnek majd a magasabb céltartalékokra vonatkozó előírásokkal, de az EKB más országok bankjait is vizsgálta, és a német bankok lesznek a leginkább érintettek. Az ingatlanpiaci válság jelei között szerepelnek a fizetésképtelenségi eljárások, a leállt építkezések és a befagyott ingatlanügyletek, amelyek mind arra utalnak, hogy komoly problémákkal küzd a szektor.

A német gazdaság más területein is problémák mutatkoznak. Körülbelül 100 ezer elektromos autót nem tudnak eladni a kereslet hiánya miatt. Werner Olle autópiaci szakértő szerint ezek az autók a gyárak közelében található parkolókban, a márkakereskedéseknél vagy a kikötőkben várakoznak arra, hogy valaki megvegye őket. A kereslet hiánya részben annak köszönhető, hogy az elektromos autókra igényelhető támogatás hirtelen megszűnt, így elapadt a kereslet.

Mindeközben a német elektromosautó-export az elmúlt évben jelentősen megnőtt, a gyártók 786 ezer autót exportáltak összesen 36 milliárd euró értékben, ami 58 százalékos növekedést jelent a megelőző év adataihoz képest. A tisztán elektromos autók exportbeli részaránya körülbelül 25 százalék volt. Olle szerint az export nem képes minden problémát megoldani, és hosszú távon a felhalmozás költséges, ráadásul csak komoly kedvezményekkel lehetne rávenni a vevőket a magas árcédulával rendelkező modellek megvásárlására. Ez jelentős kérdéseket vet fel a német autóipar jövőjével kapcsolatban.