Magyar Márton már nem az Indamedia munkatársa

Magyar Márton, a Tisza Párt kampánystábjának meghatározó tagja, nem folytatja tovább munkáját az Indamedia újságírójaként.

Magyar Márton, aki korábban a Tisza Párt kampánystábjának fontos munkatársa volt és a "Talpra magyarok!" nevű szerveződésnél is jelentős szerepet töltött be, már nem áll jogviszonyban az Indamediával. A Media1 áprilisban számolt be arról, hogy Magyar Márton még a kampány idején is publikált az Indamedia tulajdonában lévő Economx oldalán.

Az Indamedia korábban megerősítette, hogy Magyar Péter testvére, Magyar Márton a munkatársuk maradt, de más feladatkörben foglalkoztatják, hogy megvédjék őt az esetleges támadásoktól. Ezzel szemben a Tisza Párt listavezetője egy TikTok videóban azt állította, hogy fivére a kampány ideje alatt nem végez munkát az Indamediánál, mivel felfüggesztették a munkaviszonyát.

A Media1 értesülései szerint Gyöngyösi Márton, a Jobbik-Konzervatívok elnöke elmondta, hogy Magyar Mártonnal már korábban szerződésben álltak, még mielőtt testvére, Magyar Péter politikai színtérre lépett volna. Az Indamediatól kapott válasz szerint azonban Magyar Márton már nem része a cégcsoporthoz tartozó munkatársaknak. Magyar Márton a neki feltett kérdésekre egyelőre nem reagált.

A politikai helyzetértékelés során Vasali Zoltán politológus és Ember Zoltán Levente, az Iránytű Intézet elemzője is kifejtették véleményüket az önkormányzati és az európai parlamenti választások előtti utolsó napokról. Beszéltek arról, hogy a kampányban olyan gyorsan változtak a pártok aktivitásai és a kampánytémák, hogy szükségessé vált egy utolsó közvélemény-kutatás. Az Idea Intézet legutolsó felmérése szerint mintegy másfél millió szavazónak változott meg a pártpreferenciája, ami részben a Tisza Párt megjelenésének és a kampányban felmerült vitáknak tudható be.

Az Iránytű Intézet elemzője szerint a Fidesz üzenete a választások tétjével kapcsolatban egyértelmű volt: háború vagy Fidesz. Az ellenzéki pártoknak viszont 2022 után nem volt világos önképük, ezért nem tudtak hasonlóan erős üzenetet közvetíteni a szavazóik felé. Az elemzők szerint az utolsó hét fontos volt, hogy kiderüljön, melyik párt tudja felszínen tartani a kampány során felhasznált tematikákat a választás napjáig.

A műsorban szó esett még arról is, hogy a magyar társadalom ki volt éhezve a televíziós vitákra, és hogy a jelölti viták milyen hatással lehetnek a kampányhajrára. Kérdéses volt, hogy Szentkirályi Alexandra visszalép-e az utolsó pillanatban. Az adásban többek között a választási kampány sajátosságairól, a Fidesz támogatottságának csökkenéséről, az ellenzéki pártok kommunikációs nehézségeiről és a választói preferenciákat meghatározó tényezőkről is beszélgettek.

Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke az ATV Egyenes beszéd című műsorában beszélt arról, hogy „15-20 millió forintot biztosan elköltöttek” többek között a Magyar Pétert hiteltelenítő kommunikációra, hozzátéve, ez sehol sincs attól, amit a Fidesz költ ebben a kampányban hirdetésekre. Gyurcsány szerint a DK minden olyan párttal képes az együttműködésre, amely elutasítja a Fidesz kormányzati politikáját, így elviekben a Tisza Párttal is létrejöhet az együttműködés. Gyurcsány úgy látja, akkor jön el az igazság pillanata, amikor a Tisza Pártnak például Budapesten már képviselője lesz a Városházán, és értékdilemmákban kell majd véleményt formálniuk. A DK elnöke szerint „Jobban járt volna Magyar Péter, ha valóságos vitára hajlandó azokkal, akik a valódi riválisai”. Gyurcsány Ferenc kijelentette, hogy a DK nem kötött titkos együttműködést a Fidesszel, és hangsúlyozta, hogy a kampány során a Magyar Péter elleni kommunikációban csak hiteles idézeteket használtak. A következő választásokig három meghatározó szereplőre számít: a Fideszre, a Tiszára és a DK-ra.