Az OTP MobilBank fontos biztonsági frissítést kapott

Az OTP MobilBank alkalmazásában egy új biztonsági funkció került bevezetésre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ellenőrizzék, valóban az OTP Bank képviselőjével beszélnek-e. A csalók gyakran adnak ki magukat banki alkalmazottaknak, hogy megtévesszék az embereket és érzékeny információkat szerezzenek meg tőlük. Az új funkció segítségével a MobilBank alkalmazásban a felhasználók ellenőrizhetik a hívás részleteit, beleértve a hívás dátumát, a hívó számát és az ügyfélszolgálati azonosítót, így megerősíthetik a hívó személyazonosságát.

Az OTP Bank kiemelt figyelmet fordít arra, hogy tájékoztassa az ügyfeleit a csalási módszerek felismerésére, és hangsúlyozza a személyes adatok védelmének fontosságát. A bank óvatosságra inti az ügyfeleket, mivel a csalók képesek lehetnek megkerülni a biztonsági intézkedéseket, ha hozzájutnak a személyes információkhoz.

Az új biztonsági funkció bevezetésével a bank célja, hogy megküzdjön azokkal a csalókkal, akik banki alkalmazottaknak adják ki magukat, és megpróbálják becsapni az ügyfeleket. A MobilBank alkalmazásban megjelenő információk segítségével az ügyfelek könnyedén azonosíthatják a csalárd kísérleteket és ellenőrizhetik a banki hívások hitelességét. Pesti Kornélia, az OTP Bank Kapcsolattartó Központjának igazgatója kiemelte az új funkció használatának fontosságát a csalások megelőzése érdekében. A hívások, amelyek július 22. után történnek, naplózásra kerülnek a hivatkozások céljából.

Az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a szélhámosok, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet. Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén – mondta Pesti Kornélia.

Az OTP Bank folyamatosan több csatornán is figyelmeztet arra, hogyan ismerhetők fel a különböző csalási módszerek, és mit tehetnek az ügyfelek, ha gyanús esettel találkoznak. A fokozott óvatosságra a telefonhívásoknál, SMS-eknél, e-maileknél és Facebook-üzeneteknél is szükség van. Ha gyanúsnak érezzük a telefonhívást, érdemes megszakítani a hívást, és aztán nekünk felhívni a bank ügyfélszolgálati számát, hogy ellenőrizzük, valóban onnan kerestek-e bennünket.

A banki csalók a háztartásokat 2024 első negyedévében 4277 esetben verték át valamivel több mint 5,4 milliárd forint értékben, utóbbi összeg majdnem a duplája a 2023 első negyedévinek. Egy átlagos lakossági ügyfél 1,26 millió forintos kárt szenvedett el. A vállalatok sokkal rosszabbul jártak, 241 esetben váltak csalás áldozataivá, a káruk pedig meghaladta a 7,5 milliárd forintot, ez a 18-szorosa az egy évvel korábbinak, és több mint 31 millió forint káronként.