Azahriah a legnépszerűbb hazai előadó 2022-ben és 2023-ban is

Azahriah lett az ország kedvence 2022-ben, a Spotifyon mintegy 80 millió lejátszással vezeti az előadói toplistát, és a YouTube-on is őt követik a legtöbben összesen 311 millió megtekintéssel.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által közzétett kutatás összehasonlította a YouTube és a Spotify 2022-es és 2023-as toplistáit a hazai rádiók toplistáival. Az eredmények alapján Azahriah Introvertált című dala a Spotifyon, míg a 3korty című száma a YouTube-on lett az év slágere, utóbbi 32 milliószor kattintottak rá a hazai felhasználók. DESH-sel közösen kiadott dalukkal pedig a Spotifyon a 2. helyet szerezték meg közel 56 millió lejátszással. Az élen ekhoe, Dzsúdló és Manuel is szerepelnek, ők 20 millió lejátszással követik őket. Azahriah 2023-ban is megőrizte vezető helyét a Spotifyon, ahol szóló számaival az első helyre jutott és mellette három formációval is bekerült a top20-ba. Az Introvertált című dal több mint 13 milliószor került lejátszásra, kétszer annyiszor, mint az előadó 2022-es listaelső Pullup-ja. Azahriah hegemóniáját jól mutatja, hogy a magyarok által hallgatott listák esetében mind az összesített, mint a hazai listáknál az első tíz helyre nyolc dala fért fel.

Azahriah népszerűségét rádiós jelenlét is alátámasztja: a 147 rádióadón összesen 18.814-szer volt hallható a teljes év során, bár a rádiós toplistákon a huszadik helyre fért fel, ami azt mutatja, hogy a rádiók és az online platformok között jelentős eltérés van a népszerűség tekintetében.

Nemzetközi szinten Miley Cyrus és Taylor Swift domináltak, utóbbi az év Spotify előadói világranglistáján majdnem 8 milliárd lejátszással került az első helyre, míg The Weeknd a második helyet szerezte meg. Miley Cyrus Flowers című dala pedig mind a YouTube-on, mind a Spotifyon az év legnépszerűbb zeneszáma lett több mint 1,7 milliárd lejátszással, és a magyarok körében is ő lett a legtöbbet játszott külföldi előadó.

A hazai előadók közül a Spotify húsz legsikeresebbjének csupán kettője, Follow The Flow és Azahriah került be a rádiós top 20-ba. Ezzel szemben többek között Rúzsa Magdi, a Halott Pénz, a Wellhello, Ákos, Charlie és a Honeybeast olyan előadók, akik a rádiók toplistáján előkelő helyet foglalnak el, de a Spotifyon kevesebb sikert értek el. A kutatás rámutat arra is, hogy a fiatalok körében a rádióhallgatás népszerűsége alacsony.

Azahriah sikerét jól mutatja az idei évben tervezett tripla stadionkoncertje is, amely tovább erősíti töretlen népszerűségét.

A kutatásból kiderült, hogy a magyar lakosok jelentős csoportja távol marad a rádiók lineáris adásaitól, különösen a fiatalabbak. Ezen csoport tagjai inkább saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét valamely online tartalomszolgáltató platformon, ebben pedig hosszú éveken át finomított algoritmusok segítik őket.