A Fidesz a közösségi médiában költi a legtöbbet kampányra Európában

A Fidesz kiemelkedő összegeket költött a közösségi médiában politikai kampányra, túlszárnyalva ezzel Spanyolországot és más magyar pártokat is – derült ki a Politico elemzéséből.

A Politico szerint a Fidesz a közösségi médiában, különösen a Facebook és a Google felületein, jelentős összegeket fordított politikai hirdetésekre. Egy hónap alatt a Facebook cégénél 250 millió forintot, míg a Google felületén 90 millió forintot költöttek el. Ez az összeg messze meghaladja más országok és pártok költéseit, például az 48 milliós lakosságú Spanyolország politikai szereplőinek kiadásait is felülmúlja.

A részletek szerint a Fidesz április 30-a és május 29-e között 230 ezer eurót, azaz több mint 90 millió forintot költött a Google hirdetéseire. Ezzel több mint kétszer annyit fordítottak erre a célra, mint a görög New Democracy, amely 111 ezer eurót költött, és a német szélsőjobboldali AfD is, amely 110 ezer eurót fordított kampányára.

A Google hirdetések tekintetében a Politico megállapítása szerint a jobboldali pártok dominálnak a legtöbbet költők között. Ilyen például az osztrák Szabadságpárt, a Svéd Demokraták, a lengyel Jog és Igazságosság, az Olaszország Fivérei és a spanyol Vox is. A Momentum is helyet kapott a listán, ők közel 35 ezer eurót, körülbelül 13,7 millió forintot költöttek hirdetésekre.

A kormányzati médiaholding, a Mediaworks is aktívan részt vett a kampányban, a vizsgált időszakban közel 46 millió forintot költve a Google felületein hirdetésekre.

A Facebookon és Instagramon történő költések tekintetében a Fidesz 636 596 eurót, nagyjából 250 millió forintot fordított, ami Magyarországon a legmagasabb összegnek számít a politikai szervezetek között.

Ezek az összegek azonban még mindig elmaradnak a 2022-es országgyűlési választási kampányban megfigyelhető kiadásoktól, amikor is a Fidesz és holdudvara az egymilliárd forintot is meghaladó kommunikációs költségeket produkált.