A Fidesz az EU-ban a legtöbbet költő párt a Google-hirdetésekre

A Fidesz kiemelkedő összegeket, több mint 105 millió forintot fordított a Google hirdetési platformjainak használatára, ezzel az Európai Unióban a legnagyobb politikai hirdetővé avanzsálva az április 16. és május 27. közötti időszakban.

A Lakmusz elemzése szerint a Fidesz 274 ezer eurót, azaz körülbelül 105 millió forintot költött hirdetésekre ebben az időszakban, amivel az EU-ban a legtöbbet hirdető párttá vált, megelőzve többek között az Európai Néppártot és a Renew Europe-ot.

A Mediaworks Hungary Zrt., amely főként kormánypárti sajtótermékeket ad ki, szintén jelentős összegeket, több mint 45 millió forintot költött hirdetésekre, és ezzel bekerült az EU tíz legnagyobb hirdetője közé a 9. helyen. A Mediaworks hirdetései általában kisebb összegekben futnak, és témáik gyakran összecsengenek a kormány narratíváival.

Magyarországon belül a Fidesz és a Mediaworks dominálja a Google-hirdetések piacát, a Momentum és a többi ellenzéki párt hirdetési kiadásai messze elmaradnak a kormány és médiabirodalma által elköltött összegektől.

A Media1 információi szerint a Mediaworks, amely a KESMA-hoz tartozik, nem jelentette be az Állami Számvevőszéknek a határidőn belül, hogy politikai hirdetéseket kíván fogadni az önkormányzati és az EP-választásokhoz kapcsolódó kampány során.