Zara: Úttörő élő vásárlási közvetítések Európában

A Zara bejelentette, hogy élő vásárlási közvetítéseket tervez bevezetni az Egyesült Királyságban, Európában és az Egyesült Államokban, amelyeket Kínában már sikeresen alkalmaznak, és amelyekkel a nyugati piacokon is növelni kívánják az eladásokat.

Az Inditex, a Zara anyavállalata, hamarosan közzéteszi negyedéves eredményeit, és az elemzők szerint a vállalat a világjárvány utáni eladások fellendítése érdekében új módszerekbe fektet. A TikTok kínai változatán, a Douyinon hetente sugárzott élő műsorokkal már sikerült növelniük a Zara eladásait, és most ezt a modellt szeretnék a nyugati országokban is alkalmazni. A kezdeményezés várhatóan augusztus és október között indul el.

A Zara Douyinon sugárzott műsoraiban kínai modellek a márka ruháit, cipőit és ékszereit mutatják be, beleértve a kifutójeleneteket és a backstage sminkfelvételeket is. Egy ilyen műsor átlagosan 800 000 egyedi nézőt vonz. Az Edited elemzője, Krista Corrigan szerint a Zara livestream megközelítése jelentős márkaismertséget épített Kínában, ahol az idei év első három hónapjában 50 százalékkal több termék fogyott, mint az előző év azonos időszakában.

A Zara az élő közvetítéseket saját alkalmazásán és weboldalán kívánja tartani az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és a még bejelentésre váró európai országokban. Az ad-hoc livestreamek a Zara Woman konkrét kollekcióit fogják kiemelni, és két "nagyon ismert" divatszakember lesz a házigazdájuk. A műsorok célja egy "barátságos, laza és szórakoztató" élmény nyújtása, 45 perc és egy óra közötti hosszúsággal, ahol a nézők élőben kommentelhetnek.

Az Asos, a L'Oréal és a Puma már elindították saját élő vásárlási műsoraikat az Egyesült Királyságban a TikTok Shopon keresztül. Az Asos szerint az első rendelés az indulás után 30 perccel érkezett, és az új vásárlók 57 százalékát vonzották odavonzott a platformon keresztül.

Az Inditex, amely 11 milliárd eurós készpénzhalmazon ül, nem árulta el, hogy mennyit fektet be az új formátumba, de a cégnek elegendő tőkéje van ahhoz, hogy új értékesítési módokkal kísérletezzen.