Magyarországon debütált a VW első elektromos kombija és a legújabb Golf GTI

Megkezdődött Magyarországon a Volkswagen ID.7 Tourer, a márka első elektromos kombijának értékesítése, mely 600 kilométeres hatótávval büszkélkedhet egyetlen töltéssel.

A Volkswagen ID.7 modellcsaládja tavaly áprilisban bővült, amikor a Passat elektromos testvérmodelljeként bemutatott ID.7 először szedánként jelent meg a piacon, és azóta már a nagyobb csomagterű, praktikusabb kombi változat is napvilágot látott. Az ID.7 Tourer néven forgalmazott elektromos kombi hazai ára 23,8 millió forinttól indul.

A kombi változat felára a szedánhoz képest mindössze 300 ezer forint, ami jelentős értéket képvisel a hasonló felszereltségű és teljesítményű modellek között. A 286 lóerős ID.7 Tourer 605-1714 literes csomagterű és 4,96 méter hosszúságú, WLTP-szabvány szerinti hatótávja pedig akár 600 kilométer is lehet.

A Volkswagen ID.7 Tourer 77 kWh kapacitású akkumulátorával a piac egyik versenyképes elektromos kombijává válik, mely akár 175 kW-os töltőteljesítménnyel is feltölthető, és ideális körülmények között a 10-ről 80 százalékra történő töltés mindössze 28 percet vesz igénybe.

A piacon jelenleg több elektromos kombi is elérhető, mint például az MG5, a Peugeot 308-as elektromos változata, az új Opel Astra elektromos kivitele, valamint a Nio ET5 Touring és a lokálisan zéró emissziós BMW 5-ös sorozat is. Ezek a modellek különböző méretű és teljesítményű akkumulátorokkal, valamint különböző hatótávokkal érhetők el a piacon.

A Volkswagen nem csak az elektromos járművek terén hoz újdonságokat, hanem a sportos modellek között is. Az új Volkswagen Golf GTI Clubsport végsebessége megközelíti a 270 km/h-t, és a 8-as Golf ráncfelvarrásával együtt mutatták be. A frissítés során a GTI 2 literes 4 hengeres turbómotorja 245-ről 265 lóerőre erősödött, míg az új Golf GTI Clubsport továbbra is 300 lóerős maradt, csökkentve ezzel a különbséget a normál GTI és a Clubsport között. Az egyedi sportfutóművet kapott, spéci Nordschleife üzemmódos és 19 colos kerekekkel szerelt Clubsport 5,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és a gyorsulásának csak 267 km/h-nál szakad vége. A hetes szériából gyártották a Golf eddig készült legerősebb elsőkerekes változatát, a 310 lóerős Clubsport S-t is, mely 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulással, illetve 265 km/h végsebességgel rendelkezik. Az új GTI Clubsport árát egyelőre nem fedték fel.