Avokádók lézeres címkézése a Tesconál

A Tesco avokádóinak címkézésére lézeres vésést tesztel, amely a matricák környezetbarát alternatívájaként szolgálhat, és a műanyag csomagolások helyett kartonra váltással tovább csökkentheti a hulladék mennyiségét.

A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketlánca, egy újító kísérlet keretében lézeres gravírozást alkalmaz az avokádók címkézésére, amivel jelentős mennyiségű műanyag hulladék megelőzését célozzák meg. A The Guardian szerint a kiskereskedő évente közel 70 millió avokádót értékesít, és a program segítségével akár egymillió műanyag matrica használata is megspórolható lenne az extra nagy avokádókon.

A lézeres technológia segítségével a számítógép által irányított lézerek egy vékony réteget távolítanak el az avokádó héjából, így kevesebb mint egy másodperc alatt bevésik a szükséges információkat, mint például a vonalkódot, a gyümölcs méretét és fajtáját.

Jelenleg a Tesco 270 délkelet-angliai áruházában folyik a tesztelés, és pozitív vásárlói visszajelzések esetén a lézeres címkézést az egész csoportra kiterjeszthetik.

A hulladékcsökkentési kísérlet részeként a Tesco a műanyag tálcák helyett kartonra váltja az avokádó ikercsomagolásait is, amivel évente további 20 millió darab műanyag csomagolás megtakarítása érhető el.

Az avokádó eladások a Tescónál az előző évhez képest 15 százalékkal nőttek, annak ellenére, hogy az avokádó termelésével kapcsolatos környezeti és etikai aggályok is felmerültek.

A Tesco nem az első, aki a lézeres címkézést kipróbálja: a Marks & Spencer már 2017-ben tesztelt hasonló megoldást narancsokon egy Kentben működő beszállítóval, a Mackkel együttműködve, míg a spanyol Laser Food vállalat többféle gyümölcsön, köztük kókuszon és almán is kísérletezett a technológiával.