Új járatok a Wizz Air kínálatában és a kereskedelmi feszültségek hatása

A Wizz Air légitársaság bejelentette, hogy két új útvonalat indít Budapestről: június 1-től Stuttgartba, június 3-tól pedig Valenciába is közvetlen járatokat indítanak.

A Budapest Airport járatfejlesztési vezetője, Ritter Máté elmondta, hogy idén nyáron jelentős, 38 százalékos növekedést értek el a spanyol úti célok iránti járatok számában, míg a német úti célok esetében 20 százalékos bővülés tapasztalható. Ez a növekedés nagyban köszönhető a Wizz Air új járatainak, mint például a Stuttgart és Valencia közötti új repülőjáratoknak. Ritter Máté kiemelte, hogy ezek az új útvonalak segítik a beutazó turizmus növekedését és több lehetőséget biztosítanak a magyar utasok számára. A Budapest Airport célja, hogy növelje az utasok választási lehetőségeit és támogassa az új járatok bevezetését, amelyek hozzájárulnak Budapest és a régió gazdasági fejlődéséhez.

Trubek Zsuzsa, a Wizz Air kommunikációs menedzsere szerint a légitársaság büszke arra, hogy idén nyáron hat új útvonalat indítanak Budapestről, melyek közül kettő már június elején elérhető lesz. A Stuttgart és Valencia úti célok felejthetetlen élményt ígérnek azoknak, akik a felfedezésre vagy kikapcsolódásra vágynak.

A Wizz Air további tervei között szerepel, hogy 2024 júniusában két új Airbus A321neo repülőgépet állítanak üzembe a budapesti bázison, és a nyár folyamán további négy új járattal bővítik az útvonalhálózatot. Az új desztinációk között Brassó, Brüsszel, Bukarest és Jereván is megtalálhatóak lesznek, ahová szintén közvetlen járatok indulnak majd.

A nemzetközi kereskedelmi feszültségek azonban árnyékot vethetnek a légi közlekedésre is. Kína fenyegetése, miszerint büntetővámot vet ki az Európából származó autókra, ha Brüsszel megdrágítja a kínai autók behozatalát, jelzi a globális kereskedelmi viszonyok feszültségét. Peking már jelezte, hogy lépéseket tesz érdekei védelme érdekében, ha az EU vámot vet ki a kínai elektromos autókra. A vám mértékéről még nincs döntés, de a szakmai szervezetek akár 70-80 százalékos vámtól sem riadnának vissza.

Peking vám helyett párbeszéddel kezelné a kereskedelmi súrlódásokat, és elkerülné a vámok széles körű elterjedését. Wang Wenato kereskedelmi miniszter szerint Franciaország, Németország és az EU vezetői is el akarják kerülni a kereskedelmi háborút. Az EU június elején tájékoztatja a kínai elektromosautó-exportőröket a vámokról, amelyek a tájékoztatás után leghamarabb egy hónappal léphetnek életbe.

Ez a helyzet befolyásolhatja a nemzetközi utazási és szállítási piacot, beleértve a légitársaságokat is, mint a Wizz Air, amelyek új útvonalakat és járatokat terveznek. A kereskedelmi feszültségek kimenetele így közvetetten hatással lehet a légi közlekedésre és a turizmusra is.