Temu: Új kihívások az Európai Unióban

Az Európai Bizottság bejelentése értelmében a Temu, a kínai online kereskedelmi óriás, mostantól szigorúbb uniós szabályozás alá esik, miután a felhasználói száma meghaladta a 45 milliót az Európai Unióban.

Az Európai Unió végrehajtó testülete, amely az EU technológiai szabályozó hatóságaként is funkcionál, pénteken hozta nyilvánosságra, hogy a Temu felhasználóinak száma túllépte a 45 milliót, ami alapján a vállalatot nagy online platformnak, azaz VLOP-nak (Very Large Online Platform) minősítették. Ezzel a Temu kötelezettséget vállal arra, hogy a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályoknak (DSA) megfelelően szigorúbb előírásokat kell betartania.

A Temu, amely a PDD Group tulajdonában áll, ezzel olyan nagyvállalatok sorába lépett, mint az Amazon, a Meta és a TikTok, amelyek már korábban VLOP státuszt kaptak. Az Európai Bizottság közleménye szerint a Temunak négy hónap áll rendelkezésére, hogy megfeleljen a DSA legszigorúbb szabályainak, amelyek kötelezik a platformokat, hogy hatékonyabban lépjenek fel a rendszerszintű kockázatokkal, például az illegális és káros tartalmak, valamint a hamisított termékek terjedésével szemben.

A Temu 2021 áprilisában jelent meg az uniós piacon, és a Reuters jelentése szerint az idén március 31-én zárult hat hónapos időszakban mintegy 75 millió átlagos havi aktív felhasználóval rendelkezett az EU-ban. Az Instagram, amely a Meta tulajdonában áll, szintén a VLOP kategóriába tartozik, és új reklámformátumának bevezetésével további felháborodást váltott ki a felhasználók körében. Az úgynevezett "Ad break", azaz reklámszünetek, amelyek alatt a felhasználóknak 3-5 másodpercig kell várniuk, mielőtt tovább görgethetnek, kísérleti jelleggel kerültek bevezetésre, és a felhasználók közötti negatív visszhang miatt még nem biztos, hogy állandó jelleggel megmaradnak.