Huawei: Új szereplő az autóiparban

A Huawei, amelyet elsősorban okostelefon-gyártóként ismerünk, most három autómárkával való partnerség után készül a negyedik, egyelőre névtelen autómárka bevezetésére.

A Xiaomi után a Huawei is belépett a járműipar színterére. A vállalat, amely a világ egyik vezető okostelefon-gyártójaként vált ismertté, már három autómárkában is részt vesz partnerként, és jelenleg a negyedik brand kifejlesztésén dolgozik.

A Huawei által támogatott Seres márka az SUV-k, azaz a városi használatra alkalmas terepjárók piacára koncentrál, míg a Chery a középkategóriát célozza meg, és a BAIC a felsőosztályú modellek gyártására összpontosít.

A Huawei és a JAC együttműködésével létrejövő új brand a luxusautók piacára készül belépni, és céljaik szerint túlszárnyalják majd a Maybach-ot és a Rolls-Royce Phantomot. Yu Chengdong, a Huawei autós részlegének vezetője szerint ezek a járművek "milliomos-szintű" autók lesznek, abszolút felsőkategóriásak.

Az új márka első modellje várhatóan egy tisztán elektromos szedán lesz, amelyet 2024 utolsó negyedévében mutathatnak be, és amelynek ára 50 millió forint körül alakulhat.

Yu Chengdong kiemelte, hogy a Huawei a telefonok gyártása során szerzett tapasztalatait – mint a felhasználói élmény és elégedettség, a minőség, valamint az ügyfélszolgálat – sikeresen át tudja ültetni az autóiparba.