Google: Reklámokkal van tele a kereső

A Google keresőjét naponta több milliárd ember használja, de mostanában egyre több reklám jelenik meg a keresési eredmények között.

A korábban csak az első egy-két helyen megjelenő, megkülönböztető jelzéssel ellátott reklámok most már az organikus találatok között is felbukkanhatnak a Google új dokumentációja szerint – számolt be a Search Engine Journal.

A Google 2023 júniusában kezdte el tesztelni a változtatást, kezdetben csak a mobilos keresések során tűntek fel a „rejtett hirdetések”. Azonban március vége óta a végleges változatban a szponzorált keresési eredmények szinte bárhol megjelenhetnek, akár az oldal közepén is.

A változás célja valószínűleg az, hogy a kiemelt találatok több kattintást generáljanak, ami magasabb árakat eredményezhet a hirdetők számára. Mindazonáltal a felhasználókat továbbra is tájékoztatják a fizetett hirdetésekről, hiszen az AD megjelölés továbbra is látható lesz az érintett linkek fölött.

A Google keresőjében megjelenő hirdetések mellett a vállalat más területeken is terjeszkedik. A Cadillac, amely a General Motors márkája, bejelentette, hogy hamarosan Európában is kapható lesz az új elektromos meghajtású modellje, az Optiq. Az ötszemélyes szabadidő-autó amerikai piacra szánt változatában egy nettó 85 kilowattórás akkumulátorcsomaggal érkezik, és a jármű infotainment rendszere Google-kompatibilis lesz, így például a Google térkép- és asszisztens-szolgáltatásai is elérhetőek lesznek az autóban.

Az Optiq 4,82 méter hosszú, 212 centi széles a tükrökkel együtt, 164 cm magas, és 295 cm a tengelytávolsága. Csomagtere 744 liter helyet kínál, lehajtott ülések esetén pedig 1603 liter is használható. Az utastérben egy óriási, 33 colos, 9K-s felbontású, és több mint egymilliárd szín megjelenítésére képes LED kijelző található.

Az Egyesült Államokban 54 ezer dollár - 19,3 millió Ft - a modell vételára, a sorozatgyártás ősszel kezdődik. Az európai specifikációkat és árakat későbbre, de még az idei évre ígérik. A General Motors mintegy öt év szünet után tér vissza Európa legfontosabb villanyautó-piacaira. A márka első teljesen elektromos autója, a Cadillac Lyriq már több országban is rendelhető, és az Optiq értékesítése is elindul még 2024 vége előtt.