Bedobták a törölközőt: 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon

Az idei rendezvényen rengeteg kínai márka volt, de mindössze 168 ezren látogattak el rá, ami hatalmas visszaesés az öt évvel ezelőtti 600 ezerhez képest. Érdeklődés hiányában 119 év után megszűnik a Genfi Autószalon, ami a koronavírus előtt az egyik legmeghatározóbb autós rendezvény volt több évtizeden keresztül.

Olyan legendás modelleket mutattak be rajta először, mint a Lamborghini Countach, Audi Quattro, Ferrari 288 GTO, és a Fiat Panda is innen indult hódító útjára – ezek csupán néhány példák a sok ezer autóból és koncepcióból, amelyeket 1905 óta itt láthatott először a nagyközönség. A Genfi Autószalon azonban most búcsút int a világnak. A szervezők a döntést „a folyamatos iparági kihívások és verseny” miatt hozták meg.

Nem teljes azonban a búcsú, hiszen a GIMS (Geneva International Motor Show) Qatart 2025-ben Dohában megrendezik. A Genfi Autószalon megszűnésének jelei már korábban is érzékelhetőek voltak, hiszen 2020 óta a szervezők szerencsétlen helyzetekkel és döntésekkel szembesültek. A 2019-es, 89. rendezvény még a megszokott sikerrel zárult, ahol minden fontos márka képviseltette magát, és az eseményen 602 ezer látogató és tízezer médiamunkás vett részt 86 országból.

A koronavírus miatt azonban 2022-ig le kellett mondani a rendezvényt, és még tavaly sem került megrendezésre geopolitikai bizonytalanságokra hivatkozva. Ez az öt év elegendő volt ahhoz, hogy az ipar annyira megváltozzon, hogy a gyártók más rendezvényekre, mint például a Japan Mobility Show, helyezzék át a fókuszt, vagy saját bemutatókat szervezzenek.

A 2023-as év második felében már biztossá vált, hogy lesz Genfi Autószalon, de több nagy márka, mint a BMW, a Mercedes, a Volkswagen, a Hyundai és a Toyota távol maradtak, miközben az Európa felé nyitó kínai márkák képviseltették magukat. Az esemény látogatottsága azonban nagyon alacsony volt, mindössze 168 ezer ember látogatott el rá, ami jelentős visszaesést jelent a 2019-es 600 ezres látogatói számhoz képest.