Toyota: Az új generációs csodamotor

A Toyota bemutatta az új generációs kompakt motorját, amely különböző üzemanyagokhoz igazítható és a hibrid, valamint a bioüzemanyaggal működő autókhoz is használható lesz. A japán vállalat célja, hogy előremozdítsa az EV-ken túlmutató értékesítési stratégiáját és megfeleljen a szigorú kibocsátási normáknak.

A Toyota kedden hozta nyilvánosságra az új motorokat, amelyek jelenleg még fejlesztés alatt állnak. Az új 1,5 és 2,0 literes motorok a meglévő típusokhoz képest kisebb térfogattal és magassággal rendelkeznek, ami lehetővé teszi a járművek formatervezésének átalakítását és alacsonyabb motorháztetőt.

A Subaru és a Mazda Motorral közösen tartott médiaeseményen a világ legnagyobb volumenű autógyártója, a Toyota, hangsúlyozta, hogy a fejlesztések célja a motorok, akkumulátorok és más elektromos meghajtási egységek integrációjának optimalizálása. A közös közlemény szerint a vállalatok erőfeszítései elősegítik a belsőégésű motorok szén-dioxid mentesítését az alternatív források, mint az e-üzemanyagok és bioüzemanyagok felhasználásával.

A Toyota a Subaru mintegy ötödét, a Mazdának pedig nagyjából 5 százalékát birtokolja, ami jelzi a vállalatok közötti szoros együttműködést.

A vállalatot korábban kritizálták az elektromos járművek (EV-k) terén mutatott lemaradásért, de a benzines-elektromos hibridek piacán elért sikereikkel kompenzálták ezt. A Toyota a január-márciusi időszakban mintegy 2,4 millió járművet értékesített, amelyek közel kétötöde benzin-elektromos hibrid volt, míg a plug-in hibridek, üzemanyagcellás és teljesen akkumulátoros elektromos járművek együttesen csupán 2,9 százalékot tették ki.

A Toyota technológiai igazgatója, Hiroki Nakajima nem árulta el, hogy mikor kerülnek piacra az új motorokkal felszerelt modellek.