A magyar borok sikertörténete

Az elmúlt évtized során a Lidl Magyarország kiemelkedő szerepet vállalt a magyar borok népszerűsítésében és értékesítésében, mind hazai, mind nemzetközi szinten.

A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt vállalta, hogy elősegíti a magyar borok hazai és nemzetközi piacokon való terjesztését, ami jelentős értékesítési növekedést eredményezett. Az elmúlt évtizedben több mint 200 millió palack magyar bort adtak el, és az éves eladott palackok száma ötszörösére nőtt 2014 óta.

A vállalat törekvése, hogy a magyar borok széles választékát kínálja a hazai áruházakban, miközben a családi pincészetek exportlehetőségeit is bővíti, sikeresnek bizonyult. A palackok több mint felét sikerült a külpiacokra eljuttatni.

Az értékesítési volumen jelentős növekedését mutatja, hogy a kezdeti 6 millió palackhoz képest ma már közel 29 millió palackot értékesítenek évente.

A magyar borok nemzetközi sikere is tetten érhető, hiszen már 17 ország Lidl üzleteiben kaphatók a magyar borászatok és pincészetek termékei. A legkedveltebb borfajták között szerepel a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér.

A hazai beszállítóknál eddig több mint 90 milliárd forint realizálódott, ami további fejlődési és bővítési lehetőségeket nyit meg a magyar borászatok számára a világpiacon.