Golden Goose: Tőzsdei debütálás a láthatáron

Az olaszországi velencei székhelyű Golden Goose márka, amelyet a "shabby chic" edzőcipőiről ismerhetünk, bejelentette, hogy tervei szerint júniusban lépne be a milánói tőzsdére. A brit Permira magántőkecsoport tulajdonában lévő vállalat célja, hogy a bevezetéssel legalább 100 millió eurót vonjon be, ami a cég legalább 25 százalékának megfelelő részesedést jelentene.

A Golden Goose értékét adósságával együtt 3 milliárd euróra becsülik, és sokan bíznak benne, hogy ez a lépés hozzájárulhat az európai tőzsdei bevezetések (IPO) piacának fellendüléséhez. Az elmúlt időszakban az infláció, a világjárványokból adódó zárlatok és a geopolitikai feszültségek miatt több tőzsdei bevezetést is le kellett állítani.

A PwC megjegyzése szerint az európai IPO-piac már a második egymást követő évben maradt csendes, a 2023-ból származó bevételek 10,2 milliárd euróra csökkentek, ami 35 százalékos visszaesést jelent a 2022-es évhez képest és több mint 10 éve a legalacsonyabb szintet jelenti.

A bejelentés egy olyan időszakban történik, amikor a luxusszektor világszerte lassulást tapasztal, mivel a fogyasztók a Covidot követően visszafogják a költekezéseiket. A Golden Goose különösen azokról az edzőcipőkről vált ismertté, amelyek szándékosan sérültnek tűnnek és több modelljük is 500 euró körüli áron kel el. A márkát több A-listás színész, köztük Selena Gomez, Taylor Swift és Chris Hemsworth is reklámozta.

A vállalat legutóbbi jelentése szerint a 2023-as nettó árbevétel 587 millió eurót tett ki, ami 17 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi 501 millió euróhoz képest.