A BMW i5 Touring tesztje: erő és praktikum egyesülése

A BMW 5-ös sorozatának új kombi változata, az i5 Touring minden eddiginél erősebb és ütősebb. A 3,9 másodperces 0-100 km/h sprintre képes autóval Bajorország szívében tettünk egy próbakört. A 601 lóerős csúcsmodell mellett a benzines, dízel és plugin hibrid változatokat is hamarosan tesztelhetjük.

A BMW 5-ös sorozata 1972 óta írja a sikertörténetet, az első kombi változatot azonban egészen 1991-ig vártuk. Az aktuális, nyolcadik generáció tavaly debütált, és most a Touring változat is elérhetővé vált. A kombi kialakítás a 5-ös sorozatnak különösen jól áll, a klasszikus kombi dizájnjegyekkel kiegészítve. Az új modell elődjénél hosszabb, szélesebb, magasabb és nagyobb tengelytávú, méreteiben megegyezik a szedánnal.

Az utastér kialakítása ismerős lehet a szedánból, a műszerfal 12,3 és 14,9 colos kijelzőket vonultat fel. A hangulatvilágítás látványos, a komfortos ülések elektromos állítással, hűtéssel, szellőztetéssel és masszírozással kényeztetnek. A középső kijelzőn futtatható játékok a mobiltelefon segítségével vezérelhetők, a helykínálat pedig elöl és hátul is megfelelő, bár a középső ülés kényelme korlátozott a kardánalagút miatt.

A kombi 570 literes csomagtere a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1,7 köbméterig bővíthető, ami a konkurens VW ID.7 Tourer és a Mercedes E-osztály hasonló méretű csomagterével versenyez. A hátsó ajtó elektromos mozgatású, a csomagtér rolója pedig mechanikus megoldású.

Az i5 eDrive40 hátsókerék-hajtású változat 340 lóerős és 400 Nm-es villanymotorral rendelkezik, míg az összkerék-hajtású i5 M60-ban egy 261 lóerős és 365 Nm-es motor is található az első tengelyen, összesen 601 lóerővel és 820 Nm nyomatékkal. Az M5 Touring előző generációjához képest a gyorsulás még mindig lenyűgöző.

Az elektromos és a plugin hibrid változatok alapáron légrugós hátsó felfüggesztéssel érkeznek, az adaptív futómű és az összkerék-kormányzás feláras opciók. Az M60-as csúcsmodell kiválóan teljesít a bajor utakon, a kormányzás precíz, a tömegre azonban oda kell figyelni.

Az i5 modellek 81,2 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkeznek, amely 483-560 kilométeres hatótávot ígér az eDrive40, és 444-506 kilométert az M60 változat esetében. A gyorstöltés lehetősége mellett az önvezető technológia is kipróbálásra került, amely lehetővé teszi a kormány elengedését és a sávváltást egy egyszerű pillantással.

Magyarországon a két elektromos változat mellett a 520d is elérhető, amely 197 lóerős turbódízel motorral és lágyhibrid technológiával rendelkezik. A német piacon már kapható a 540d xDrive is, amely 303 lóerős teljesítményt nyújt. A plugin hibrid fronton a 530e körülbelül 100 kilométeres villanyhatótávval ígérkezik.

Az új 5-ös Touring alapáron 25 millió forinttól érhető el, a kombi felár 900 ezer forint. Az i5 eDrive40 Touring 29,5 millió forinttól, az i5 M60 Touring pedig 41,4 millió forinttól kezdődik. A Mercedes E-osztály a legfőbb rivális, bár elektromos változat hiányában a Mercedes EQE áll a BMW-vel szemben. A BMW i5 Touring legközelebbi villanykombi riválisai a VW ID.7 Tourer és a Nio ET5 Touring.