Nagykorú sportkocsik használtan: Opel Speedster és Honda Civic Type R

Az idősebb sportos autók különleges varázsa mellett kedvező áron is hozzáférhetőek, de fontos, hogy a vásárlás előtt szakemberrel nézessük át őket, hiszen jelentős kilométereket futottak már.

A sportos autók, legyen szó kabrióról vagy kisautóról, ellenállhatatlan vonzerővel bírnak. A 20 évnél idősebb modellek esetében a helyzet nem egyszerű, de a vezetési élmény kárpótolhat a nehézségekért. A jövőben azonban várhatóan növekedni fognak az árak, így aki halogatja a vásárlást, később többet fizethet egy ilyen autóért. Minden esetben alaposan vizsgáltassuk meg a kiszemelt járművet egy szakemberrel.

Opel Speedster

Az Opel Speedster gyártása 2001 és 2005 között zajlott, 147 vagy 200 lóerős teljesítménnyel, és a használt piacokon 11,5 millió forinttól kezdődő áron található meg. Az elektromos autók korában megjelenő Speedster már akkor is régimódinak számított, hiszen nélkülözte a szervokormányt és az ESP-t, helyette a fejlesztők az alapvető fizikára és a lehető legkisebb tömegre koncentráltak. A hátsó tengelyen elhelyezett tömegnek köszönhetően a 900 kilogrammos autó dinamikája kiemelkedő, és még egy Porsche Boxster S-t is lomhának tűnhet mellette. A Lotus gyárában, kézzel összerakott Speedsterből a tervezett 10 ezer darab helyett csak 8000 készült el, és a használt autó piacokon már csak nagyon kevés található. Gyenge pontjai közé tartozik a szívómotor vezérműláncának zörgése és a gyakran tuningolt turbó-verzió, valamint a baleseti sérülésekkel szemben nem megbocsátó alumíniumváz.

Honda Civic Type R

A Honda Civic Type R építési ideje szintén 2001 és 2005 közé esik, 200 lóerős teljesítménnyel, és 3,5 millió forinttól kezdődő áron kapható a használt autó piacon. A kompakt külsejű autó hétköznapi használat mellett is magabiztosan teljesít, de igazi erejét 6000-es fordulatszám felett mutatja meg, ahol az intelligens szelepvezérlés (i-VTEC) rendszerének köszönhetően a szelepek hosszabbra és messzebbre nyílnak. A hatfokozatú váltó kezdeti nehézkessége megszokás kérdése, és a Type R kettős karaktere újraélesztette a Honda-motorok kultuszát. Gyenge pontjai között szerepel a rozsdásodó hátsó ajtó és motorháztető, valamint az alváz hegesztési varratainak roskadozása, továbbá a differenciálmű, a vezérműlánc és a kuplung is gyakran kemény használatnak volt kitéve.