A Penny Market sikeres évet zárt az infláció ellenére
A Penny Market jelentős bevételnövekedést ért el tavaly, amely meghaladta az inflációs rátát, és ennek köszönhetően nyereséges évet zárt. A diszkontlánc bevétele 20,6 százalékkal nőtt, elérve a 488,1 milliárd forintot, ami jelentősen túlszárnyalja a 17,6 százalékos inflációt.
A cég anyagjellegű ráfordításai 19,7 százalékkal emelkedtek, 414,4 milliárd forintra, ami kisebb mértékű növekedés a bevételhez képest. Ez azt jelzi, hogy a beszállítói áremeléseket nem terhelték át teljes mértékben a vásárlókra.
A személyi jellegű ráfordítások 18,6 százalékkal, 35,1 milliárd forintra nőttek. A fizikai munkát végzők átlagos bruttó bére 9,4 százalékkal, 426 ezer forintra emelkedett, míg a szellemi munkakörben dolgozók bére 13,3 százalékkal, 774,7 ezer forintra nőtt.
A Penny üzemi eredménye 6 milliárd forintot tett ki, amelyből levonva a negatív pénzügyi műveletek eredményét és a társaságiadó-fizetést, 4,3 milliárd forint nyereség maradt. Ez jelentős javulást jelent a korábbi év 155 milliós veszteségéhez képest, és az eredmény az eredménytartalékba került.
A vállalat 16,7 milliárd forint ágazati különadót fizetett, ami 3,5 milliárd forinttal több az előző évinél.
A Penny Market Kft. eredménye (mrd Ft) |
Értékesítés nettó árbevétele |
Anyagjellegű ráfordítások |
Személyi jellegű ráfordítások |
Üzemi eredmény |
Pénzügyi műveletek eredménye |
Adózott eredmény |