A Great Wall Motor bezárja európai központját és elhalasztja a magyarországi gyárépítést

A kínai Great Wall Motor bejelentette, hogy augusztus 1-jén bezárja a németországi Münchenben található európai központját, és elbocsátja a helyi mintegy 100 alkalmazottját. A döntés hátterében az elektromos járművek európai eladásainak visszaesése és a szabályozási bizonytalanságok állnak.

A vállalat korábban jelentős terjeszkedési terveket szövögetett Európában, és még egy saját gyár építését is tervezte a kontinensen. A terjeszkedési tervek között szerepelt Ausztria és Svájc is, azonban ezeket a terveket most félretették, és a jövőben Kínából fogják kiszolgálni az európai piacokat, beleértve Németországot, az Egyesült Királyságot és Írországot.

A Dataforce adatai szerint a Great Wall Motor az idei első négy hónapban 1621 gépjárművet értékesített Európában. A vállalat eredetileg 2025-ig szeretett volna 1 millió autót értékesíteni a külföldi piacokon, de ezt a célt nemrég 2030-ra módosították.

A GWM magyarországi tervei is változásokon mentek keresztül. A Vsquare értesülései szerint a vállalat a Pécs melletti Bicsérdre tervezte az új gyárát, és Szijjártó Péter külügyminiszter is megerősítette a spekulációkat, amikor beszámolt látogatásáról a GWM baodingi központjában.

A Great Wall Motor egy másik leányvállalata, az SVOLT, szintén leállította az akkumulátorcellákat gyártó üzem építésének terveit Németországban, Brandenburg tartományban. A GWM most hasonló indokokkal hagyja el Európát, legalábbis ami a kontinensen lévő központjának megszüntetését illeti.