Osváth Zsolt kritizálja a hazai influenszereket

Osváth Zsolt, a ZshowTime alapítója, élesen bírálta a hazai influenszereket a napokban kirobbant botrány kapcsán, amely szerint a tartalomgyártók adófizetői pénzből finanszírozott rendezvényen vettek részt.

Orbán Ráhel, a miniszterelnök lánya, a BDPST kreatív igazgatójaként nyilatkozott lapunknak, hogy a cég célja Budapest és Magyarország népszerűsítése, és hogy a magyar kultúrát nemzetközi szinten is elismertté tegyék. Nemrégiben a világ különböző tájairól érkező influenszerek látogattak Budapestre, hogy a közösségi médián keresztül népszerűsítsék a fővárost, és a hazai influenszerek krémjét is meghívták ezekre a programokra. Azonban a rendezvény körüli botrány gyorsan felkapottá vált, miután kiderült, hogy az adófizetők pénzéből finanszírozták, és több hazai influenszer, köztük Whisperton is, eltávolította magát a közösségi oldalakról.

Osváth Zsolt videójában kifejtette, hogy a hazai influenszervilág eltér a nemzetközi gyakorlattól, és bírálta azokat, akik könnyen feladják elveiket és a lelküket is eladják egy-egy termékért. Úgy véli, a rendezvény alapötlete nem rossz, de "kicsit átjárja a korrupció, kicsit narancs szagú" és felhívta a figyelmet a Reddit-en elindult felháborodásra, ahol arra ösztönzik az embereket, hogy ne kövessék azokat az influenszereket, akik részt vettek a rendezvényen.

Osváth szerint nem indokolt valakit csak azért kikövetni, mert részt vett egy kormányközeli eseményen, de kritizálta azokat az influenszereket, akik csak a botrány kirobbanása után jöttek rá, hogy nem értenek egyet a rendezvény vagy a politikai irányzat képviselt értékeivel. Kiemelte, hogy a nyomok eltüntetése, a tartalmak törlése "gerinctelen és gusztustalan lépés" volt.

Végezetül Osváth Zsolt hangsúlyozta, hogy Budapestnek szüksége van a népszerűsítésre és a fejlődésre, de az influenszereknek is többet kellene tenniük, mint eltűnni; inkább valamilyen jó ügy mögé kellene állniuk, hogy értéket adjanak a követőiknek.