Meta felszámolta az izraeli marketingcég hamis fiókjait

Az izraeli-párti propagandát terjesztő több száz Facebook- és Instagram-fiókot számolt fel a Meta. Az izraeli marketingcég által létrehozott fiókok az izraeli-palesztin konfliktusról posztoltak.

A Meta egy izraeli marketingcég által működtetett, koordinált befolyásolási kampányt leplezett le, amely hamis Facebook- és Instagram-fiókokat használt – számolt be az Engadget alapján. Összesen 510 Facebook-fiókot, 11 oldalt és 32 Instagram-fiókot azonosítottak, amelyek között hamis és meghackelt fiókok is voltak. Ezek a fiókok többek között "zsidó hallgatóknak, afrikai amerikaiaknak, valamint aggódó állampolgároknak" álcázták magukat, és olyan tartalmakat osztottak meg, amelyek Izrael katonai akcióit dicsérték, illetve kritizálták az amerikai egyetemeken zajló izraeli hadműveletek elleni tiltakozásokat.

A Meta szerint a kampány célja elsősorban az Egyesült Államokban és Kanadában élő emberek befolyásolása volt. Az elemzések alapján a kampány a STOIC nevű izraeli céggel hozható összefüggésbe, amely politikai marketinggel és üzleti hírszerzési feladatokkal foglalkozik.

A cég kiemelte, hogy a kampányt sikerült időben megállítani, még mielőtt jelentős követőtábort építhetett volna ki.

Érdekesség, hogy a hamis felhasználók által írt kommentek egy része mesterséges intelligencia segítségével készült.