Állatvédők tiltakoznak a félrevezető húsipari reklámok ellen

Magyar állatvédő szervezetek sürgetik, hogy a húsipari vállalatok ne használhassanak boldog állatok képét termékeik reklámozására. A Media1 szerint több szervezet is azt követeli, hogy a magyar Országgyűlés módosítsa a reklámtörvényt, megtiltva ezzel a vágóhidaknak és húsüzemeknek, hogy állatok halálából vagy kihasználásából származó profitjukat vidám állatokkal ábrázoló reklámokkal növeljék.

Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke kritikával illette az ilyen típusú reklámokat, mondván, hogy ízléstelenek és megtévesztőek. Kiemelte, hogy a boldog, mosolygós állatok ábrázolása hamis látszatot kelt, mintha az állatok örülnének a sorsuknak.

Az állatvédők különösen kiakadtak egy baromfifeldolgozó cég reklámján, amely azt sugallta, hogy a csirkék a farmokon SPA-szerű körülmények között élnek. Bóday szerint ez a fajta reklámozás a vásárlók megtévesztésére irányul, hiszen a vágóhidakon valójában állatok millióit ölik meg.

A Macskaárvaház Alapítvány vezetője szerint a reklámtörvény már jelenleg is tiltja a megtévesztő reklámokat, de szeretnék, ha az Országgyűlés külön is megtiltaná az állatok lemészárlásából profitáló cégeknek, hogy boldog állatokat ábrázoló illusztrációkkal és szlogenekkel reklámozzák termékeiket. Bóday úgy véli, hogy a jelenlegi jogszabályok alapján is megkérdőjelezhetőek ezek a reklámok.