Új csalási módszer terjed: a mamicsomag csapdája

Egyre több kismamát érint az újfajta csalás, ahol ismert márkák és civil szervezetek nevével visszaélve próbálják megkárosítani őket. A csalók közösségi oldalakon hirdetnek bébitermékekért nyereményjátékot, és így csábítják csapdába áldozataikat.

Fehér Luca, egy budapesti kismama, közel 20 ezer forintot veszített, amikor egy látszólag jelentéktelen összegű postaköltség utalásával valójában előfizetést hagyott jóvá. A csalás során egy ciprusi számlaszámra került át a pénze, és a bankkártyáját is azonnal be kellett vonatnia. A Habitat for Humanity Magyarország Alapítvány, amelynek nevét felhasználták, semmilyen kapcsolatban nem áll a babatermékeket gyártó céggel, és feljelentést tett a rendőrségen. A csalók a Chicco nevét is felhasználták, de a cég sem tudott a nyereményjátékokról. A Facebookon két kamuprofil, a Gondoskodó anya és az Anyaság alapjai, terjesztette a megtévesztő hirdetéseket, amelyeket már részben eltávolítottak. Az OTP Bank Biztonsági Igazgatóságának vezető tanácsadója, Sonjic László szerint ez a csalási forma nagyon elterjedt az online térben, és arra figyelmeztet, hogy a túl jó ajánlatokat ne higgyük el. Fontos, hogy a fizetési tranzakciókat saját eszközről, megbízható forrásból kezdeményezzük.