A magyarok tévénézési és vásárlási szokásai

A Hisense által megrendelt kutatás szerint a magyar háztartások többségében több tévé is megtalálható, és a napi tévénézés is jellemző a lakosság körében. Az új készülékek vásárlásakor az ár a legfontosabb szempont, és a férfiak hajlamosabbak többet költeni.

Tízből kilenc magyar háztartásban van tévé, és jelentős részük rendelkezik több készülékkel is. A 60 évnél idősebbek körében még magasabb ez az arány, ahol több mint fele két-három tévével büszkélkedhet. A napi tévénézés szintén gyakori: a válaszadók több mint 80 százaléka naponta kapcsolja be a készüléket, és minden negyedik ember több mint három órát tölt a képernyő előtt.

A tévénézési szokások terén a hagyományos tévénézés még mindig dominál, de a streaming szolgáltatások iránti érdeklődés is növekszik. A Pulzus kutató által végzett felmérés szerint a magyarok 60 százaléka a hagyományos tévénézést részesíti előnyben, míg a streamelők aránya 22 százalékra emelkedett. A nők több tévét néznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább a férfiakra és a 60 évnél idősebbekre jellemző.

A tévévásárlás során a legtöbb ember 100-150 ezer forint közötti összeget szán új készülékre, de vannak, akik ennél többet is hajlandóak fizetni. A férfiak közül minden tizedik akár 200-300 ezer forintot is elkölthet egy új tévére. Jelenleg a megkérdezettek 17 százaléka tervez új tévé vásárlását, de csak nagyon kevesen, mindössze 2 százalékuk, a nagy sportesemények, mint a labdarúgó-Eb vagy az olimpia miatt.