A fél világ Budapestre figyelt – véget ért a Budapest Influencer Trip

Óriási mennyiségű, több mint 2000 bejegyzés született világszerte alig 5 nap alatt a közösségi médiában Budapest szépségéről és ikonikus helyszíneiről. A Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett Budapest Influencer Trip rendezvényre 50 világhírű, köztük számos milliós követőtáborral rendelkező véleményvezér érkezett május 22-24. között.

Az MTÜ vezérigazgatója kiemelte, hogy a rendezvénynek köszönhetően így 150 országból közel 340 millió követőjük kaphatott képet Budapest megújult turisztikai és kulináris kínálatáról. Az esemény hatására egyszerre több százmillió felhasználó követhette több platformon keresztül is a budapesti ikonikus helyszíneken rendezett programokat. A nemzetközi influenszerek kiválasztásakor elsődleges szempont volt, hogy a magyar turizmus számára fontos küldőországok piacain nagyszámú követővel rendelkező véleményvezérek érkezzenek hazánkba. A Budapest Influencer Trippen külföldről végül 50, világszinten is jelentős influenszer vett részt, 14 országból.

Könnyid László, az MTÜ vezérigazgatója az Indexnek elmondta, ez a 14 ország adta 2023-ban a budapesti vendégéjszakák közel 60 százalékát. A legintenzívebben elért küldőország az Amerikai Egyesült Államok volt, ahol a rendezvényen résztvevő véleményvezéreknek több mint 75 millió követőjük van. Az esemény kezdete óta eltelt 5 napban a tavalyi év azonos időszakához képest az Amerikai Egyesült Államokból 41 százalékkal több lefoglalt vendégéjszakát regisztráltak az NTAK-ban a hazai szálláshely-szolgáltatók.

A vezérigazgató szerint Amerikán kívül kiemelt célpiacot jelentett még Olaszország, ahol több mint 17 millió követőt érnek el a rendezvénnyel együttműködő influenszerek, míg az Egyesült Királyságban több mint 15 millió, Kanadában 8,5 millió, Németországban 8 millió, Franciaországban pedig 6 millió Instagram- és TikTok-felhasználó találkozhat a véleményvezérek budapesti élményeivel.

„A közösségi média térnyerése, és az influenszerek megjelenése forradalmasította a turisztikai szektort. Ebben a gyorsan változó környezetben az agilis alkalmazkodás elengedhetetlen. A véleményvezérek új dinamikát adnak az utazások népszerűsítésére, az influenszer-kommunikáció pedig alapvető részévé vált a turizmus marketingstratégiájának is. Ezáltal szélesebb közönséghez juthatnak el a desztinációk, befolyásolhatják megítélésüket, miközben hiteles kapcsolatokat építhetnek ki az utazókkal” – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Budapest Influencer Trip kapcsán.

Az influenszer-marketingnek egyre nagyobb szerepe van a turizmusban, hiszen a Z generáció számára az első kézből kapott, hiteles információ meghatározó egy-egy úti cél kiválasztása esetén. Ők nagyban támaszkodnak a barátok, családtagok véleményére és tapasztalataira, egyúttal 35 százalék hagyatkozik nemzetközi, valamint 40 százalékuk hazai influenszerek ajánlásaira.

Csiszár Gergely, a Post For Rent vezetője szerint a követők akár 40 százalékának utazási döntéseit is nagyban meghatározzák a közösségi médiában látottak. A felhasználók közel fele tudatosan figyeli az utazással kapcsolatos influenszeri tartalmakat és eszerint tervezi útjait is.

Az Index több szereplőt is megkérdezett a szektorban a témáról. Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke szerint minden Magyarországról szóló, pozitív megjelenés aranyat ér a hazai turizmus számára. Hamvas Zoltán, a Bocuse d’Or Akadémia elnöke kitért arra, hogy a világszínvonalú megjelenéseknek és az azokat övező médiavisszhangnak mekkora szerepe van az országimázs alakításában és hazánk gasztronómiájának meg- és elismertetésében. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke pedig a rendezvény kapcsán hangsúlyozta, hogy a hazai turizmus számára az elsődleges feladatot a forgalom területi és szezonális koncentrációjának ellensúlyozása jelenti.