A magyarok tévénézési és vásárlási szokásai

Szinte minden magyar háztartásban található legalább egy televízió, és a lakosság jelentős része továbbra is a hagyományos tévénézést részesíti előnyben, habár a streaming szolgáltatások népszerűsége is növekszik. A Hisense által végzett kutatás rámutat, hogy a magyarok mennyit költenek tévére és milyen szempontok alapján választanak készüléket.

A felmérés szerint a magyar háztartások többségében egy, minden harmadikban pedig két televízió található, és a válaszadók több mint 80 százaléka naponta használja a készülékeit. A napi tévénézési idő tekintetében nincs jelentős különbség a nemek között, a férfiak és nők egyaránt napi rutinjuk részeként tekintenek a tévére.

A magyarok többsége 100-150 ezer forint közötti összeget szán új tévére, de a férfiak és a fiatalabb korosztály hajlandó többet is költeni, míg az idősebbek inkább az olcsóbb készülékeket részesítik előnyben. A Hisense korábbi kutatása szerint a tévét birtoklók többsége elsősorban tévénézésre használja a készülékeit, de a streaming és más szolgáltatások iránti érdeklődés is növekszik.

Az ár a legfontosabb szempont új készülék vásárlásakor, amit a képernyő mérete és a márka követ, míg a dizájn és a technikai jellemzők kevésbé fontosak. A nők számára a garanciafeltételek és az ár kiemelten fontosak, és az idősebb korosztály számára a márka is meghatározó szemponttá válik.

A közelgő labdarúgó-Európa-bajnokság kapcsán a Hisense felmérése azt is vizsgálta, hogy a válaszadók terveznek-e új tévé vásárlását, amire csak a megkérdezettek kis része mondott igent, és még kevesebben tervezik ezt az EB kezdete előtt megtenni. Az olimpiai játékokra vonatkozóan hasonló a helyzet, a magyarok többsége nem tervez új készülék beszerzését az események kapcsán.