A Toyota kitart a belsőégésű motorok mellett

A Toyota sportrészlegének vezetője, Tomoya Takahashi szerint a belsőégésű motoroknak fényes jövő áll előttük, és a japán gyártó nem látja tisztán elektromosnak a jövőt.

A Toyota a benzines, hibrid és plugin hibrid modellek mellett komoly fantáziát lát a tisztán elektromos autókban, az üzemanyagcellás és belsőégésű motoros hidrogénautókban, valamint a szintetikus üzemanyagban is. Ezzel szemben más gyártók elsősorban az elektromos járművekre koncentrálnak. A Toyota sportrészlege, a Gazoo Racing, izgalmas közúti- és versenyautókat készít, és úgy vélik, hogy a belsőégésű motoroknak még hosszú távon is van helyük a piacon. A jelenlegi GR86, GR Yaris, GR Corolla és GR Supra modellek utódai is hasonló hajtással fognak debütálni.

Takahashi kiemelte, hogy a benzinmotorok nem rosszak, és nem ezek az erőforrások jelentik a problémát, hanem a CO2-kibocsátás. Szerinte a széndioxid-kibocsátást többféle módon, például hibridesítéssel is jelentősen lehet csökkenteni. A Gazoo Racing elnöke szerint a belsőégésű motorokat ameddig csak lehet, megtartják a GR modellekben.

(Nyitóképünk illusztráció.)