A Lancia igazi feltámadása? Itt a 240 lóerős vadonatúj Ypsilon HF és a ralipályákra szánt Rally 4 HF

A Stellantis konszern olasz márkája, a Lancia, egy új hot hatch modellel és egy raliváltozattal jelentkezett, amelyek izgalmasnak ígérkeznek, ám az egyik teljesen hangtalan, míg a másik durrogós hangzással kecsegtet.

13 év hallgatás után a Lancia bemutatta az új Ypsilon modelljét, amely egy vadonatúj sportverzióval bővült, az Ypsilon HF-fel. Ez az ültetett sportfutóművel és szélesebb nyomtávval rendelkező változat kívül-belül sportos hangulatot áraszt, és egy különleges HF logóval is büszkélkedhet. Az autó első kerekeit egy 54 kWh kapacitású akkumulátorból táplált 240 lóerős villanymotor hajtja, amely 5,8 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé.

A normál Ypsilon modellek 156 lóerős elektromos, illetve egy 1,2 literes, 3 hengeres, 100 lóerős 48 V-os lágyhibrid hajtással készülnek, amelyek 400 kilométeres hatótávot ígérnek.

Az Ypsilon HF, amely az Abarth 600e és az Alfa Romeo Junior Veloce testvérmodelljeként is tekinthető, jelenleg még ismeretlen áron kerül majd forgalomba 2025 májusában.

A Lancia képviselői bejelentették, hogy a jövőbeni Gamma crossover és Delta hatchback modellekből is készül majd sportos HF kivitel.

A Lancia azonban nem állt meg az elektromos hot hatchnél, hanem a ralipályákra is gondolt. Bemutatták az Ypsilon Rally 4 HF raliautót, amely a Group Rally4-ben fog rajtvonalhoz állni. A Martini csíkokkal díszített, legendás Lancia 037-re és Delta Integrale-re emlékeztető raliváltozatban egy 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor teljesít szolgálatot, amely 212 lóerős teljesítményt nyújt. A motor ereje egy ötfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre, és a sperrdifi sem hiányzik a fedélzetről. Az Ypsilon Rally 4 HF egyedi hangolású ralifutóművel és nagyteljesítményű fékrendszerrel bír, de egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor debütál majd a ralisportban.