A Fidesz új kampánystratégiára vált az EP-választások előtt

A Fidesz párt a korábbi választási stratégiájától eltérően, az idei Európai Parlamenti (EP) választások hajrájában új taktikát alkalmaz, amelynek célja a megingott támogatói bázis mobilizálása.

A Fidesz korábban a kampányok utolsó hetében elsősorban a bizonytalan szavazók meggyőzésére koncentrált, azonban mostanra a stratégia megváltozott. A párt jelenlegi célja, hogy a hagyományosan kétmilliós támogatói táborát vigye el szavazni, nem törekedve mindenki meggyőzésére. Lázár János politikus a 444-nek adott nyilatkozatában elismerte, hogy "helyzet van, valóban, új helyzet", ami a Fidesz szavazói körében tapasztalható lemorzsolódásra utal.

A Fidesz támogatói bázisát több tényező is megrendíthette, többek között a kegyelmi botrány, Magyar Péter politikai szereplése, valamint a gazdasági nehézségek és az infláció. Magyar Péter megjelenése különösen fontos, mivel ő adott tétet az EP-választásoknak, amelyeket országos, listás, egyfordulós szavazásként lehet értelmezni, mint egy NER-ellenes protestszavazást.

A Fidesz számára kedvező, hogy az EP-választásokat önkormányzati választással egybevonva növelhetik a részvételt a kistelepüléseken, ahol a párt szavazói vannak többségben. A kistelepülések lakóit az EP-választások kevésbé mozgatják meg, azonban az önkormányzati választásokon nagyobb arányban vesznek részt. Orbán Viktor miniszterelnök 13-15 EP-mandátumra számít a 21-ből, ami ambiciózus célkitűzés, és arányaiban 14 képviselőtől már hazai történelmi rekordot érhetne el a Fidesz.

A Fidesz a Kubatov-lista segítségével próbálja visszacsábítani azokat a szavazókat, akik korábban támogatták a pártot, de most hezitálnak a belpolitikai felfordulások miatt. A lista segítségével könnyebben tudják azonosítani és megkeresni a korábbi támogatókat. Kubatov Gábor a CPAC-en elmondta, hogy a választási győzelemhez a legtöbb aktivistára és a legjobb adatbázisra van szükség.

Orbán Viktor hangsúlyozta, hogy a kampány utolsó hat napja lesz a döntő, és ebben az időszakban személyesen kell megkeresni a támogatókat, nem a médián keresztül. A cél, hogy több mint 2 millió embert érjenek el az utolsó hat napban.

A Fidesz új stratégiájának egyik érdekessége, hogy Orbán Viktor nem kérte a támogatókat, hogy vigyenek magukkal még egy embert szavazni, ami eltér a korábbi kampányok gyakorlatától. Ez arra utalhat, hogy a párt kerülni akarja a közvetlen konfrontációt Magyar Péter híveivel, akik elvileg közel állnak a Fideszhez bizonyos ügyekben, de kritikusak a korrupció és propaganda kérdésében.

A Fidesznek körülbelül két hete van a választásokig, hogy sikerre vigye az új stratégiát. A kampányhajrában elismerték, hogy "helyzet van", ami azt jelzi, hogy hosszú idő után először van érdemi politikai mozgás a kormánypártok térfelén is.

: Forrás