A Demokratikus Koalíció új kommunikációs platformja: Hétköznapi Hősök

Májusban a Demokratikus Koalíció (DK) új kommunikációs platformot indított Hétköznapi Hősök néven, amely egy online mozgalomként jelenik meg, és célja a kormányváltás elősegítése. A mozgalom tagjai baloldali és európai értékeket valló ellenzékiek, akik az online térben aktívak, és a közpénzből meggazdagodott hatalmasokkal szemben állnak.

Április 29-én hozták létre a Hétköznapi Hősök Facebook-oldalát, de a mozgalom csak május 14-én kezdett el aktívan működni. Ekkor jelent meg az első videó, amelyben Szuhai Botond, a DK TV műsorvezetője beszélt a megafonos propagandáról és arról, hogy az országot hülyének nézik.

A Hétköznapi Hősök a Megafonhoz hasonlóan próbálja meg felvenni a fonalat, amelynek eredeti célja jobboldali-konzervatív értékrendű embereket képezni a hatékony közösségi média kommunikációra. A Megafon aktivitása azonban gyakran a kormánybarát tartalmak népszerűsítésére korlátozódik.

A DK-Megafon platformja szerény követőbázissal indult, és kezdetben főként Dobrev Klára EP-listavezető kampányát támogatta. A mozgalom videóiban Dobrev Klára érveléseit és mondanivalóit emelték ki, és az államfő, Sulyok Tamás bírálatára is sor került. A Telex cikke szerint az oldal jelenleg 500 követővel rendelkezik, és a május 17-ei Partizán vita után új fokozatra kapcsoltak, ahol Dobrev Klára volt a legmeggyőzőbb, miközben Magyar Pétert és Deutsch Tamást bírálták a távolmaradásuk miatt.

A Hétköznapi Hősök videóit Facebook-hirdetésekben is népszerűsítik, az elmúlt hetekben 4 millió forintot költöttek erre a célra. A Meta Ad Library adatai szerint a tizenkét arcból álló csapat eddig 4 millió forint értékben hirdette a videóit. Ez az összeg azonban jelentősen elmarad a Megafon hirdetési költéseitől, hiszen csak Bohár Dániel, a Megafon egyik arca 45 milliót hirdetett el a Facebookon az elmúlt egy hónapban.

A DK-közeli Nyugati Fény és Molnár Csaba, a párt alelnöke és kampányfőnöke is aktívan részt vesznek a kommunikációs kampányban, és Magyar Pétert, a Tisza Párt politikusát próbálják hitelteleníteni hirdetéseikben. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 8 milliót, a Nyugati Fény 2,4 milliót, Molnár Csaba pedig 12,4 milliót költött hirdetésekre az elmúlt 30 napban.