K&H Bank és Biztosító első negyedéves eredményei

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget ért el, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó hatására veszteséges volt 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen erős teljesítményt nyújtott, jelentősen növelte a jelzáloghitel-értékesítést és az ügyfélbetéteket.

A K&H Bank adózás utáni nyeresége 21,4 milliárd forintot tett ki 2024 első negyedévében, míg a K&H Biztosító 3,1 milliárd forint veszteséget könyvelt el az extraprofitadó elszámolása miatt. A biztosító üzleti teljesítménye azonban pozitív volt, a díjbevétel 10 százalékkal emelkedett, és minden üzletága növekedést mutatott.

A pénzügyi csoport eredményei magukban foglalják a kormányzati intézkedések, mint az extraprofitadó és egyéb bankadók, 38 milliárd forintos negatív hatását. A bank bevételei 19 százalékkal nőttek, míg a költségek az inflációs hatások és a digitális fejlesztések miatt 16 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.

A hitelállomány 5 százalékkal bővült, elérve a 2872 milliárd forintot, az új hitelek volumene pedig 134 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány egy év alatt 5 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal nőtt. Az új jelzáloghitel-szerződések volumene 41 milliárd forintra ugrott, ami több mint négyszerese a 2023 első negyedévében értékesített mennyiségnek. A babaváró hitelek értékesítése 8 milliárd forintot ért el.

Az ügyfélbetétek 8 százalékkal nőttek, 3791 milliárd forintra emelkedve, míg az alapokban kezelt vagyon 46 százalékkal bővült, 1485 milliárd forintot elérve. A bank államkötvény-állománya meghaladta az 1000 milliárd forintot, 6 százalékkal növekedve az előző évhez képest. A K&H Banknak több mint 650 000 digitálisan aktív ügyfele van, az új számlanyitások kétharmada online történik, és több mint 500 000 felhasználó lépett kapcsolatba Kate-tel, a digitális pénzügyi asszisztenssel.

Az életbiztosítási üzletág 5 százalékkal nőtt, elsősorban a befektetési egységekhez kötött nyugdíjbiztosításoknak köszönhetően. A nem-életbiztosítási üzletágban a díjbevétel 10 százalékkal, 22,0 milliárd forintra nőtt. A lakásbiztosítási kampány során a biztosító hatalmas érdeklődést tapasztalt, az első negyedév végén a lakásbiztosítási szerződésállomány 9 százalékkal meghaladta az év végi szintet.