Mesterséges intelligencia fejlesztése miatt felfüggesztett diákok az Emory Egyetemen

Az Emory Egyetem két hallgatója, akik mesterséges intelligencián alapuló tanulást segítő eszközt fejlesztettek, váratlanul felfüggesztést szenvedtek el az intézménytől, annak ellenére, hogy az egyetem korábban anyagilag is támogatta a projektjüket.

Az amerikai egyetemek egyre inkább szembesülnek azzal a dilemmával, hogy hogyan kezeljék a mesterséges intelligencia (MI) oktatásban való alkalmazását. Az Emory Egyetem esete különösen jól példázza ezt a helyzetet. A 404 Media beszámolója szerint az egyetem két diákja, akik egy MI alapú tanulást segítő eszközt fejlesztettek, először támogatást kaptak az ötletükre, majd később éppen emiatt kerültek bajba.

Az inkubátorban bemutatott projektjükkel 10 ezer dolláros, körülbelül 3,6 millió forintos támogatást nyertek az egyetemtől. Azonban a fejlesztés befejezése után az egyetem úgy ítélte meg, hogy az Eightball névre keresztelt eszközük alkalmas lehet csalásra, mivel engedély nélkül kapcsolódott az egyetem által használt tananyag-tároló platformhoz.

A diákok korábban hangsúlyozták, hogy szoftverüket össze kívánják kötni az adatbázissal, és ezt a támogatás megítélésekor nem találták problémásnak. Az Eightball segítségével a diákok próbateszteket és tanulókártyákat hozhattak létre az órai anyagokból és szakirodalomból, hogy ezzel segítsék a saját felkészülésüket.

A tanács nem talált bizonyítékot arra, hogy a szoftverrel visszaéltek volna, és nem igazolódott be, hogy a diákok elhallgattak volna valamit az MI képességeiről. Ennek ellenére az egyetem vezetése Benjamin Cravert a 2024-es őszi és tavaszi szemeszterre felfüggesztette, társát pedig egy évre tiltották el a tanulmányok folytatásától.

Az ügy bonyolultságát fokozza, hogy Craver pert indított az egyetem ellen, melyben az üzleti iskola dékánhelyettese is támogatja őt.