A budapesti Primark megnyitása: Egy írországi siker története

Az Írországból indult Primark áruházlánc kedden nyitja meg első magyarországi egységét Budapesten, az Aréna Mallban. A már Európa-szerte ismert és kedvelt márka hosszú várakozás után végre elérhetővé válik a magyar vásárlók számára is.

A Primarkot körülvevő rajongás nem véletlen, hiszen az üzletlánc kevés európai jelenléte miatt a megnyitó előtti napokban is sokan érdeklődtek a bolt iránt. A bejáratnál álló kék egyenruhás eladók folyamatosan tájékoztatták az érdeklődőket a nyitás időpontjáról, miközben a boltban a kollégák a nyitásra készültek.

A Primark története 1969-ben kezdődött Írországban, Penneys néven. A budapesti üzlet a 440. a sorban és a márka 17. országában nyílik meg. A 3100 négyzetméteres bolt 8 millió eurós beruházással jött létre, és 180 embernek biztosít munkát.

A bolt kínálata a pozsonyihoz hasonlóan színes és változatos, a nyári kollekció érkezésével még inkább. A Primark egyszerűségre törekszik, mind fazonban, mind mintákban, de a hálóruhák és fehérneműk terén mégis megenged magának egy kis extravaganciát. A láncnál a női zokni a legkelendőbb árucikk, amit a budapesti boltban is megtalálhatunk, többek között a Pride-hónapot ünneplő kollekció részeként.

A Primark nem csak a termékek széles választékával, hanem kedvező áraival is vonzza a vásárlókat. A magyar árak a régiós árcédulákra ráragasztva olvashatók, és a pozsonyi áraknál is alacsonyabbak lehetnek. A cég jelenleg csak Magyarországon tervez egy boltot, de a vásárlói igények alapján döntenek majd a további terjeszkedésről.

A Primarknak nincsen internetes üzlete, és nem is tervezik annak megnyitását, a bolti átvételt pedig egyelőre csak Nagy-Britanniában vezetik be fokozatosan. A cégnek azonban nagyobb tervei is vannak: 2030-ra szeretnék elérni, hogy minden ruhájuk újrafelhasznált vagy fenntartható forrásból származó alapanyagból készüljön. Jelenleg az ilyen termékek aránya 55 százalék, és a márka célja, hogy a teljes termelési láncában csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást, valamint hogy beszállítói körében mindenki számára biztosított legyen a megélhetéshez szükséges jövedelem.

A Primark üzleti modellje az alacsony árakon alapul, amelyek ösztönzik a vásárlókat a több darabos vásárlásra. Magyarországon ez akár ezer forint alatti darabárakat is jelenthet, és a legdrágább termék egy 24 ezer forintos bőrönd volt a bolt kínálatában. A márka egyszerűségre törekvését a regionális vezető is megerősítette, amikor azt mondta: "mi az egyszerűség hívei vagyunk."