A német gazdaság fellendülését hozhatja a labdarúgó Európa-bajnokság

Németországban a július közepéig tartó labdarúgó Európa-bajnokság jelentős gazdasági hatással bírhat, ahol a gyengélkedő gazdaság több területén is pozitív változások várhatóak. A sporteseményre érkező szurkolók milliói és a televíziók előtt szorító rajongók a választások utáni időszakban különösen nagy lendületet adhatnak a helyi gazdaságnak.

Alig három hét múlva kezdődik a rangos sportesemény, amelyre a nemzetközi szervezetek, mint az IMF és az OECD, szerint különösen nagy szüksége van Németországnak, hiszen az ország gazdasági teljesítménye idén elmaradhat a többi nagy ipari országétól.

A Berlin, München, Köln, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Lipcse és Stuttgart városokban megrendezésre kerülő Európa-bajnokság kapcsán a szálláshelyek már most telítődnek, és a turisztikai cégek rekordforgalomra számítanak. Az előfoglalások alapján a Német Turisztikai Szövetség szerint az emberek újra szívesen utaznak tömegrendezvényekre.

Az AirBnB foglalási portál és a légitársaságok, mint például az Eurowings, különösen optimisták, előbbi a nyaralóapartmanok iránti kereslet növekedését, utóbbi a repülőjegyfoglalások és a járatok számának növekedését várja a bajnokság idejére.

A sörgyártók is készülnek a magas keresletre, hiszen a korábbi nagy futballesemények során a sör eladások jelentősen megnőttek. A Német Sörgyártó Szövetség vezérigazgatója szerint a 2006-os világbajnokság alatt az eladások öt százalékkal nőttek, és hasonló eredményeket várnak az idei Európa-bajnokságtól is.

A kiskereskedelemben is pozitív hatásokat várnak, különösen az élelmiszer- és italüzletek, valamint a sporteszközöket és rajongói ereklyéket kínáló boltok részéről. Az Adidas sportszergyártó már most érzi a hatást, hiszen a német válogatott új Eb-mezei iránti kereslet magas.

A Német Gazdasági Intézet (IW) kutatása szerint a sportesemény gazdasági lendületet adhat a rendező városokban, bár a német gazdaság egészére gyakorolt hatása még kérdéses. Azonban a sikeres rendezés hosszú távú pozitív hatásokkal járhat, mint például az ország imázsának javítása és a befektetői aktivitás ösztönzése.