A Google anyavállalata, az Alphabet ajánlatot tett a HubSpotra

A Google anyavállalata, az Alphabet felvásárlási ajánlatot tett a HubSpot marketingszoftver-gyártó vállalat tulajdonjogáért, melynek értéke 31 milliárd dollár. A HubSpot, mely 2006 óta van jelen a piacon, az online marketingszoftverek fejlesztésével szerzett hírnevet, és az inbound marketingre specializálódott. A vállalat emellett CRM feladatokat is ellát, és 2024 első negyedévében 23 százalékos növekedést produkált.

A Google a harmadik felek által futtatott sütik böngészőből való eltávolítását tervezi az év második felében, ami megnehezíti a hirdetések célzott elérését. A HubSpot rendszerében keletkező adatmennyiség segíthet ezen hátrányok enyhítésében. A felvásárlással a Google célja, hogy szolgáltatásaikat, mint például a YouTube és a Google Ads, jobban összehangolja az ügyfélkezelési alkalmazásaival, így a Gmaillel és a naptárral.

A Google Workspace irodai alkalmazáscsomagja már jelenleg is versenyez a Microsoft Office és Microsoft 365 programjaival. A HubSpot felvásárlásával a Google az ügyfélkapcsolat-kezelési szektorban is megelőzheti a Microsoft Corporationt. Azonban az akvizíció nagysága miatt szükség lesz időigényes versenyfelügyeleti vizsgálatra, hasonlóan a Microsoft Activision Blizzard felvásárlásához, mely közel két évig tartott.