Nádudvari Élelmiszer Kft. kiemelkedő eredményei a válság ellenére

Közel negyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., és az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt, annak ellenére, hogy az általános piaci visszaesés ellenére sikerült volumennövekedést elérni mindhárom üzletágban, valamint a gyártási hatékonyság is javult.

A Nádudvari Élelmiszer Kft. 2023-ban 20,6 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 23 százalékkal magasabb az előző évi 16,7 milliárd forintnál. Az EBITDA közel 1,7 milliárd forintot tett ki, míg az adózás előtti eredmény majdnem háromszorosára, 1,19 milliárd forintra nőtt az előző évhez képest.

Nagy Ádám, a cég ügyvezető igazgatója szerint a tej-, hús- és mirelit üzletágakban elért értékesítési volumennövekedés hozzájárult az árbevétel bővüléséhez, annak ellenére, hogy a piac általánosságban csökkenést mutatott. Az átadói árak jelentős csökkenése ellenére is figyelemre méltó eredményeket értek el.

A tej üzletágban a túró és a joghurtok piacán erősítették meg pozíciójukat, a réteges joghurtoknál pedig meghatározó szereplővé váltak. A gyümölcsjoghurtok piacán is kiemelkedő teljesítményt értek el, és további termékfejlesztéseken dolgoznak. A túrónál megőrizték piaci pozíciójukat, annak ellenére, hogy a teljes piacon csökkent az értékesítés.

A hús üzletágban a grillkolbász, a májas és a debreceni termékcsoportokban tartották pozícióikat, míg a mirelit termékek iránti kereslet olyan erős volt, hogy a termelést folyamatosan a kapacitás maximuma körül kellett tartani.

Az új üzem tervei és a fenntarthatóság - Nagy Ádám bejelentette, hogy a vállalat zöldmezős beruházást tervez, amely egy új, automatizált mirelit üzem építését foglalja magában, évi több mint 10 ezer tonna kapacitással. Az üzem építésénél kiemelt figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontokra, például az energiaellátást jelentős részben napelemekkel biztosítják, és a szennyvíztisztító rendszert is korszerűsítik. Az új üzemegység 2026 elején kezdheti meg a termelést.