Azahriah májusi koncertjeire még van jegy, de sokan megválnának tőlük

Bár a korábban teltházasnak hirdetett Azahriah-koncertekre mégis lehet jegyet szerezni, ez nem számít rendkívüli helyzetnek. A korábbi vevők az interneten próbálnak megszabadulni a jegyeiktől.

Az októberi jegyértékesítés során a rajongók órákat töltöttek sorbanállással, és az online jegyértékesítő rendszerek is lefagytak, amikor a három májusi Azahriah-koncertre kezdték el árulni a belépőket. A szervezők akkoriban teltházasnak nyilvánították az eseményeket. Később néhány jegyet jótékonysági célra is felajánlottak licitre.

Jelenleg mégis lehetőség van jegyek beszerzésére a koncertekre, ami elsőre meglepő lehet, de a helyzet nem példa nélküli. A rendelkezésre álló jegyek száma összességében nem jelentős, ha azt az összesen több mint százötvenezer férőhelyhez viszonyítjuk. A hivatalos jegyértékesítőknél is felbukkantak újabb jegyek, de másodkézből is egyre többen igyekeznek megválni a korábban vásárolt jegyeiktől.

A Supermanagement ügynökség, amely a koncerteket szervezi, elmagyarázta a helyzetet: a színpadterv véglegesítésekor kiderült, hogy a korábban „korlátozott látásmódú”-nak minősített helyekről is tökéletesen látható lesz a színpad, így ezek a jegyek is értékesíthetővé váltak. Az Index kérdésére a szervezők hozzátették, hogy az első tervek alapján volt esély arra, hogy a delay tornyok kitakarják a színpadot az említett szektorokban, de a végső színpadi layout alapján ez a kockázat elmúlt.

A koncertekre jegyet váltók közül sokan – mint általában a nagyobb koncerteken – szeretnék továbbadni a belépőiket, és valószínűleg jegyüzérek is megjelennek az eladók között. A Ticketswap jegyvásárló és -értékesítő oldalon jelenleg is több mint 2500 jegy keresi a gazdáját a három koncertre. Varga Balázs, a Tixa értékesítő portál munkatársa szerint van olyan eseményük, ahol a megvásárolt jegyek 15-20%-a is gazdát cserél az esemény előtt, de az átlagos arány inkább ahhoz van közel, amit a jelenlegi arénás eseménynél is látni.

Szerintem egyszerűen amiatt látványos a sok hirdetés, mert maga az esemény is hatalmas, az eladott jegyek számához képest azonban ez a meghirdetett másodpiaci mennyiség nem kiugró. Mivel nagy szenzáció ez az esemény, biztosan voltak alkalmi jegyüzérek, akik bevásároltak, de ez máskor is megesik, illetve az esemény körüli nagy felhajtás miatt rengeteg impulzusvásárló volt, akik közül idővel egy szűkebb réteg rájött, hogy nem jó az időpont, vagy a társaságból többen is vettek egymásnak jegyet, de ez bármilyen esemény kapcsán megesik, ahol teltház várható – mondta Varga Balázs.