A Manhart újragondolja a legendás 8-as BMW-t

A Manhart tuningcég merész lépésre szánta el magát, és egy 1990-es évjáratú 850i modellt alakított át, melynek eredeti V12-es motorját egy erősebb V8-as erőforrás váltotta fel.

Az E31-es BMW, amelyet 1989-ben mutattak be és a sportkupék egyik legszebb példányaként tartanak számon, eredetileg V8-as és V12-es motorokkal készült, egészen 1999-ig. A Manhart most egy 1990-es 850i modellen hajtott végre átalakítást, amelynek eredményeképpen az autó egy 420 lóerős S62B50-es V8-as motort kapott az E39-es M5-ösből, ami hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

A Manhart által MH8 5.0 V8 Limited névre keresztelt modell az eredeti 300 lóerős és 450 Nm nyomatékú 5 literes V12-es szívó benzinmotort cserélte le, és érdekességképp megemlíthető, hogy az 8-as széria 850CSi csúcsmodelljében található 5,6 literes V12-es motor 380 lóerőt produkált.

Az MH8 5.0 V8 Limited modell 20 colos egyedi felnikkel, Continental Sport Contact 7 gumikkal, ültetett futóművel és megerősített fékrendszerrel érkezik, és a tervek szerint összesen öt darab készül majd belőle.

Az új modell ára 149 000 euró (57,5 millió forint), ami érdekes módon közel azonos az aktuális 8-as sorozat csúcsmodelljének, a 600 lóerős, 4,4 literes biturbó V8-as motorral szerelt M8 kupé magyarországi alapárjával.