A Kia vadonatúj EV3 modellje

A Kia újabb mérföldkőhöz érkezett az elektromos járművek piacán az EV3 bemutatásával, amely a hatalmas EV9 kisebb változata, de mégis tágas belső térrel és akár 600 kilométeres hatótávval rendelkezik.

A Kia EV6 sikerét követően, amelyet az Év Autójának is megválasztottak, a dél-koreai gyártó most az EV3-mal jelentkezik, amely a kompakt SUV-ok piacának növekedésével összhangban kívánja megszólítani a fiatalabb vásárlókat. Az EV3 külseje egyedi és vagány, Európában, Frankfurtban tervezett, és a szokatlan formájú fényszóróktól a rejtett kilincsekig számos dizájnelemmel tűnik ki. A függőleges lámpák és a Kia jellegzetes „Tigris”-arculata a Star Map világítási rendszerének legújabb változatát foglalja magában, míg a vastag, fekete díszcsík erősebbé teszi a vaskos C-oszlop és a tető közötti kapcsolatot.

Az EV3 beltere Dél-Koreában készült, és a hasonló magasság és szélesség ellenére rövidebb tengelytávolságú, mint a Niro EV. A kényelmes ülések és a jól áttekinthető műszerfal mellett a kijelzők magas minőségűek, és az alapfelszereltség részét képezik. Az utastérben újrahasznosított műanyagokat is felhasználtak, és a csomagtér mérete versenyképes a kategóriájában. Az EV3 utastere öt személynek is kényelmes, az elegáns középkonzol csúsztatható asztalkát és tárolórekeszt is magában foglal.

A Kia EV3 204 lóerős villanymotorja elöl helyezkedik el, és egy 58,3 kWh kapacitású akkumulátorról kapja az energiát, amely 410 kilométeres hatótávot biztosít. A nagyobb, 81,4 kWh-os akkumulátorral rendelkező változat akár 600 kilométeres hatótávot is képes elérni. A töltési lehetőségek között szerepel az AC és DC töltés, valamint a V2L funkció, amely lehetővé teszi külső eszközök tápellátását a jármű akkumulátoráról. Az EV3 Long Range esetében az akkumulátor csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80%-ra.

Az EV3 ára várhatóan hasonló lesz az elektromos Niro árához, amely 17,7 millió forinttól indul. A Kia az EV3-at többek között a Volvo EX30, az elektromos Renault Megane és a Volkswagen ID.3 modellekkel helyezi versenybe. A jövőben további izgalmas modellek érkezése várható, mint például az EV2 crossover, az EV4 szedán és az EV5, valamint a nagy teljesítményű EV9 GT.

Az EV3 GT-line kivitel terepjárós benyomást kelt, holott integrált lökhárítója alacsonyabban húzódik, mint az alapmodellé, ezzel sportosabbá is teszi a kocsi megjelenését. Az összesen közel 30”-os, széles kijelzőrendszer egy 12,3”-os főképernyőt, egy 5”-os légkondicionáló panelt és egy szintén 12,3”-os AVN-megjelenítőt fog össze, amely egészen a műszerfal középrészéig nyújtózik. Az EV3 4300 mm hosszú, 1850 mm széles, 1560 mm magas, tengelytávja pedig 2680 mm, és világelső, elsőkerék-hajtású, ultramodern hajtáslánca a Kia által fejlesztett Electric Global Modular Platformra (E-GMP) épül.