Kinőtte Disney-pizsamáját az animáció

A 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon egy magyar stúdió, a Kecskemétfilm is képviselteti magát egy felnőtteknek szóló animációs filmen keresztül, melyet az Oscar-díjas Michel Hazanavicius rendezett.

A The Most Precious of Cargoes című film hivatalos magyar címe még nem ismert, de a mű A legértékesebb áru címen kerülhet bemutatásra. A francia rendező, Michel Hazanavicius, aki korábban az A némafilmes című alkotásával öt Oscar-díjat nyert, most egy animációs film rendezésével keltett figyelmet, amelynek bemutatója 2024. május 24-én lesz Cannes-ban.

A Kecskemétfilm stúdió nem először dolgozik nemzetközi projekten, hiszen korábban már három Oscar-jelölt film, a Kells titka, a Chico & Rita és a Vörös teknős elkészítésében is közreműködtek.

Mikulás Ferenc, a Kecskemétfilm stúdióvezetője elmondta, hogy a stúdió a Kells titka rendezőjének ajánlásával került kapcsolatba a Chico & Rita és a Vörös teknős alkotóival, majd ezek utóbbiak egyik producere révén jutottak el Hazanavicius projektjéhez.

A stúdió több mint ötven szakember bevonásával két évig dolgozott a filmen, amelynek szakmai irányítását Nagy Lajos, a gyártásvezetői feladatokat Vécsy Vera, a projektvezetést Tóth László István, a vezető animátori munkát Kosaras Mihály, a vezető rajzolói feladatokat pedig Réczicza Rita látta el.

Mikulás Ferenc szerint a munka nem volt zökkenőmentes, mivel Hazanaviciusnak nem volt tapasztalata az animáció terén, de határozott elképzelései voltak, és a könyv szerzőjével, Jean-Claude Grumberggel közösen írt forgatókönyvet, valamint rajzokat is készített, amelyek irányt mutattak a stúdiónak.

A film Cannes-ba való bejutása és az Annecy-i Nemzetközi Animációs Filmfesztivál nyitófilmjeként való szereplése óriási elismerést jelent a Kecskemétfilm számára.

A stúdióvezető szerint az animációs szakma népszerű, és egyre több felnőtt tartalmú animációs film készül. A A legértékesebb áru is ilyen, hiszen a holokauszt témáját dolgozza fel.

Mikulás Ferenc hozzátette, hogy az animáció nem a valóságot mutatja, hanem annak elvonatkoztatott mását, amely mélyebb nyomot hagy a nézőben, mint a hagyományos filmek.