"Mélységesen elszomorítanak a történtek" - bocsánatot kért a Singapore Airlines vezérigazgatója

A Singapore Airlines vezérigazgatója, Goh Choon Phong bocsánatot kért a Londonból Szingapúrba tartó járat utasainak és személyzetének egy részét érintő tragikus események miatt.

A légitársaság egyik járata erős turbulenciába került, és emiatt 11 ezer méterről néhány perc alatt közel 1500 métert süllyedt, ami következtében egy 73 éves brit férfi, Geoffrey Kitchen életét vesztette, és további hetvenegy személy megsebesült. A Boeing 777-300ER típusú repülőgépnek Bangkokban kellett kényszerleszállást végrehajtania.

Goh Choon Phong videóüzenetben fejezte ki mély sajnálatát és részvétét az elhunyt férfi családjának és szeretteinek. Hangsúlyozta, hogy a légitársaság minden segítséget megad az érintetteknek, és teljes mértékben együttműködnek az illetékes hatóságokkal a történtek kivizsgálásában.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint a balesetet követően hetvenkilenc utas és a személyzet hat tagja még Bangkokban tartózkodik orvosi ellátás alatt, míg a többi utas szerdán kora reggel egy különgéppel érkezett meg Szingapúrba.

Lawrence Wong, Szingapúr miniszterelnöke is megszólalt az esettel kapcsolatban, kifejezve legmélyebb részvétét az elhunyt férfi családjának és szeretteinek. Wong alapos vizsgálatot ígért az incidenssel kapcsolatban, és a közlekedési miniszter azonnal nyomozókat küldött Bangkokba. Wong megerősítette, hogy szoros együttműködésben állnak a thaiföldi hatóságokkal, és Szingapúrban is vizsgálatot indítanak.

A BBC információi szerint a Singapore Airlines a világ egyik legbiztonságosabb légitársasága, legutóbbi halálos áldozatokat követelő balesetük 2000-ben történt, amikor egy Boeing 747-esük rossz kifutópályáról próbált felszállni Tajvanon, és a fedélzeten tartózkodó 179 ember közül 83-an vesztették életüket. A Singapore Airlinesnál 24 év után ez volt az első halálos baleset.

A gépen 211 utas tartózkodott, többségük ausztrál állampolgár. A repülő 11 ezer méteres magasságot tartott, amikor hirtelen rendkívül erősen rázkódni kezdett. Ekkor már körülbelül 10 órája utaztak, az emberek többsége épp reggelizett. Beszámolók szerint mindössze néhány másodpercig tartott a káosz, de repült a telefonoktól a tányérokon át a cipőkig tényleg minden. Aki nem volt bekötve, azt a nyomás a repülőgép plafonjához repítette.

Sokan megsérültek, jellemzően horzsolásokat szereztek, de többeknek eltört a karja is. A férfi halálát a hatóságok közlése szerint valószínűleg szívroham okozta, amelyet a repülőgép hirtelen zuhanása idézett elő, és az utasok próbálták újraéleszteni, de sajnos sikertelenül.

Geoff Kitchen a hétvégét az unokáival töltötte, majd felszállt a később erős turbulenciába kerülő utasszállítóra, hogy elinduljon indonéziai és ausztráliai, hathetes nyaralására feleségével, amelyet egy utolsó nagy, “életre szóló” nyaralásként terveztek. A brit nagypapa jelenleg az egyetlen halálos áldozata a balesetnek. A Thonburyből származó nyugdíjas biztosítási ügynök a pandémia alatt pénzgyűjtéssel próbált segíteni a bajba jutott vállalkozásoknak, például egy helyi zenés színháznak, amelynek maga is amatőr színészként tagja volt. Kitchen rajongott a művészetekért, a zenéért, maga is énekelt, barátai elmondása szerint nagyon aktív életet élt. Párját tinédzser kora óta ismerte.

Az utasok beszámolói szerint a biztonsági övek megkímélték az embereket a sérülésektől, de néhányan még így is a repülőgép mennyezetébe csapódtak. A thaiföldi Samitivej Srinakarin kórház szóvivője szerint hetvenegy embert kellett ellátniuk, közülük hatnak kritikus a sérülése. A biztonsági öv használatának fontosságát hangsúlyozva, a Légiutaskísérők Szövetségének nemzetközi elnöke, Sara Nelson kiemelte, hogy a repülés teljes időtartama alatt fontos a biztonsági öv bekapcsolva tartása, még akkor is, ha a kapitány nem kapcsolta fel az övek becsatolására figyelmeztető jelzést, különösen alvás közben.