A Cannes-i Filmfesztivál nevetésben és csalódásokban gazdag napjai

Varga Ferenc, Onozó Róbert (Cannes)

A Cannes-i Filmfesztivál második hete sem múlt el izgalmak nélkül, ahol a komédia műfaja is helyet kapott a versenyprogramban.

A fesztivál általában komoly társadalmi drámákat és abszurd alkotásokat szokott felvonultatni, de idén a vígjátékok is megjelentek, még ha csak a mellékszekciókban is. A Rendezők kéthetén bemutatott The Other Way Around című romantikus komédia egy spanyol filmkészítő házaspár válási buliját dolgozza fel, míg a Christmas Eve in Miller’s Point egy családi összejövetel helyzetkomikumait és az elmúlás drámaiságát ötvözi könnyed hangvételben, Michael Cera és híres rendezők utódainak részvételével.

Sean Baker Anorá című filmje az idei fesztivál legjobb hangulatú vetítésének bizonyult, ahol a közönség végig nevetett és tapsolt a Micsoda nő modern változatán, amely a TikTok/Onlyfans generációjára lett szabva.

Ezzel szemben David Cronenberg The Shrouds című filmje, amelyet a rendező eddigi legszemélyesebb művének és felesége halála által inspiráltnak nevezett, csalódást okozott. A film, amely a nőgyűlölet határait súrolja, még az előző, szintén Cannes-ban bemutatott művénél is kínosabbnak bizonyult. Azonban a magyar közönség számára érdekesség lehet, hogy a történetben Budapest is szerepet kap, és a forgatókönyv szerint a magyar kormányt egy orosz kémkedési kísérlet zavarná.