A Mercedes villanyautó-fejlesztési terveinek változása

A Mercedes-Benz, a német autógyártók közül az elektromos átállásban élen járó vállalat, változtatásokra kényszerül a villanyautó-piac lassulása miatt.

A Mercedes-Benz az elmúlt években az elektromos átállás egyik élharcosaként tűnt fel, de a villanyautó-piac lassulása miatt most módosítania kell tervein. A vállalat eredetileg három új elektromosautó-architektúrát tervezett bevezetni 2025-től, hogy 2030-ra teljes mértékben elektromos kínálatot biztosítson. Azonban a tervek közül törölték az MB.EA Large platformot, amelyet az E, S osztály, valamint a GLE és GLS típusok elektromos változataihoz használtak volna.

A Mercedes a prémium és luxusmodellekhez tervezett cell-to-chassis akkuintegrációt is elvetette, amely a karosszériaszerkezetbe közvetlenül integrált akkumulátorcellákkal növelte volna a kapacitást és a hatótávot. Ehelyett a már meglévő alkatrészek továbbfejlesztését részesítik előnyben, amelyeket az EQE és EQS modellekben is alkalmaznak.

Az EVA (Electric Vehicle Architecture) platform, amely az EQE és EQS modellek alapját képezi, az eladások akadozása miatt nem hozta meg a várt megtérülést. Ennek ellenére a Mercedes úgy döntött, hogy az EVA platformot 2025-től EVA2M néven újrahasznosítja, hogy kihasználják a Sindelfingenben, Brémában, Pekingben és Tuscaloosában található üzemek kapacitását.

A nagyobb és erősebb platformkomponensek, amelyek valószínűleg másfajta kémiájú akkumulátort és axiális fluxusú villanymotorokat is tartalmaztak volna, egyelőre háttérbe szorulnak. A Mercedes továbbra is tartogatja ezeket a megoldásokat, amíg nem bizonyosodik be, hogy megéri a fejlesztésekre költeni.

A Mercedes a meglévő platformokat 800 voltos technológiára és második generációs hajtásokra (eATS2.0) kívánja frissíteni, ami valószínűleg nem fogja érinteni a leggazdagabb elektromosautó-vásárlókat.

A müncheni IAA kiállításon bemutatott MMA platformmal a Mercedes rugalmasabb koncepciót kínál a nagy példányszámban készülő modellek számára, amelyek képesek belső égésű motorok befogadására is. Ez a lépés indokolt lehet, tekintettel arra, hogy az európai újautó-piacon a villanyautók részaránya az idei első negyedévben 12 százalék volt, ami megegyezik a tavalyi év azonos időszakával, míg a plug-in hibridek iránti kereslet 29 százalékra nőtt. A Mercedes óvatos hátralépése azt is jelenti, hogy a benzin- és dízelmotorok tovább maradhatnak gyártásban, mint azt korábban tervezték.