Budapest-Belgrád vasútvonal: Komoly károk Soroksáron az esőzés után

Soroksáron a Budapest-Belgrád vasútvonal építési területén az éjszakai esőzés komoly károkat okozott, ahol a talpfák alól kimosta a murvát, és a sínek alá is belátni. A helyszínen dolgozók szerint a heves esőzés miatt beomlott egy árok is, amit csak néhány napja ástak ki, így az építkezési munkálatokat újra kell kezdeniük.

A Gombosszeg utcai oldalon a völgyben lévő falrész nem szenvedett olyan nagy károkat, mint a Török utcai oldalon, ahol a támfalas szerkezetnek köszönhetően kevésbé érintette az esőzés a területet. Egy helyi lakos, akinek kertjéből a vasútvonal miatt területet kisajátítottak, elmondta, hogy az esőzés előtt is aggódott az építkezés miatt, és most a károk láttán még inkább. A Török utcai oldalon a helyi Facebook-csoportok szerint lezárták a saras utcarészt, mivel veszélyes lehet a beomlás miatt.

Az építkezés során eltávolított fák helyett vasrudakat helyeztek el, amelyek nem bírták az esőzést. Egy helyi férfi szerint az építkezés miatt történt károk jelentősek, és az emberek nem örülnek a lassú haladásnak. A helyszínen dolgozók azonban azt állítják, hogy minden nap dolgoznak, és az esőzés mértéke olyan volt, hogy semmi sem bírta volna megállítani.

A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának vágányépítési munkálatai idén májusban indultak újra, miután a kínai-magyar építőcsapat tavaly szeptemberben leállította azokat. A beruházás során felmerült problémák miatt, többek között a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével kapcsolatosan, a Mészáros Lőrinc-féle cégek egy része levonta a munkagépeit és munkásait a projektről. Hszi Csin-ping kínai kommunista pártfőtitkár májusban tett látogatást Budapestre, és tárgyalásokat folytatott Orbán Viktorral, amely után a kínai állami médiában is megjelentek a Budapest-Belgrád vasútvonalról szóló hírek.